انتخاب شهردار جدید اسدآباد در حالی مطرح شد که شهردار سابق در سفر حج بود و این امر با حرف و حدیث‌و حاشیه‌هایی همراه بود.
کد خبر: ۸۹۲۱۵۷۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

حرف و حدیث‌های انتخاب شهردار جدید اسدآبادبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، هر چهار سال یک‌بار و با روی کار آمدن اعضای جدید شوراهای شهر سخن از تغییر شهردار به میان می‌آید و شهرستان اسدآباد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در هر دوره از شورای شهر شاهد اعمال این تغییر بوده‌ایم.

خبر تغییر شهردار اما این بار خالی از حاشیه نبود و زمزمه‌هایی را در پی داشت چراکه این تغییر زمانی به وقوع پیوست که شهردار وقت اسدآباد در حال انجام مناسک حج بود و در شرایطی برکنار شد که هزاران کیلومتر از دفتر کارش فاصله داشت و توسط افرادی کنار گذاشته شد که اکثریت دوره قبل شورا را تشکیل داده و وی را به این سمت انتخاب کرده بودند.

برای اطلاع از جزییات این موضوع دو گفتگوی جداگانه با شهردار سابق اسدآباد و یکی از اعضای فعلی شورای شهر داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

*از اعضای شورای شهر ناراحت نیستم

شهردار سابق اسدآباد در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: مشکلی با این نحو از برکناری ندارم چراکه اعضای شورا طبق قانون و همچنین اختیارات خود این مهم را انجام داده‌اند.

حمزه عبدکوند ضمن اشاره به اینکه به هیچ وجه از اعضای شورای شهر ناراحت نیستم، تصریح کرد: با انجام این کار یک بار بزرگ از دوشم برداشته شده است.

وی ادامه داد: تاکنون 16 بار مراسم تودیع و معارفه را تجربه کرده‌ام و از واگذاری این مسئولیت هیچ‌گونه نگرانی ندارم.

شهردار سابق اسدآباد گفت: در آینده‌ای نزدیک خدماتی را که در طی دوران تصدی خود انجام داده‌ام طی یک گزارش مفصل اعلام می‌کنم.

*شورا از اختیارات قانونی خویش استفاده کرده است

یکی از اعضای شورای شهر اسدآباد نیز در این خصوص به خبرنگار بسیج گفت: طبق قانون در اولین جلسه از دوره جدید، شورای شهر باید نسبت به وضعیت شهرداری اقدام کند.

حسین شیری تصریح کرد: انتخاب شهردارجدید، ابقای شهردار فعلی و انتخاب سرپرست به مدت 3 ماه مواردی است که وضعیت شهرداری در دوره جدید را مشخص می‌کند.

وی تصریح کرد: از بین سه گزینه بالا انتخاب سرپرست مورد تایید اکثریت شورا قرار داشت که به مرحله عمل نیز رسید.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: این اتفاق از دسترس ما خارج بود و طبق قانون نمی‌توانستیم این کار را به بعد موکول کنیم.

وی ادامه داد: این تغییر در حضور فرماندار وقت شهرستان صورت پذیرفته و هیچ مورد حاشیه‌ای نیز به آن وارد نیست.

شیری خاطرنشان کرد: چند گزینه برای شهردار در نظر گرفته‌ایم و مشغول بررسی برنامه‌های آنان هستیم تا مناسب‌ترین گزینه را به این عنوان انتخاب کنیم.  

به گزارش بسیج، در حال حاضر علی احمد رضایی به عنوان سرپرست شهرداری اسدآباد انتخاب شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات