خبرهای داغ:
فرمانده حوزه حضرت زهرا(س) سپاه ناحیه همدان خبر داد
فرمانده حوزه حضرت زهرا(س) سپاه ناحیه همدان از اجرای 60 برنامه محوری طی هفته دفاع مقدس در محل پایگاه‌های این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۱۵۹۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

اجرای 60 برنامه طی هفته دفاع مقدس در حوزه حضرت زهرا(س) همدانمریم زنگنه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: خاطرات هشت سال دفاع مقدس  با فرهنگ شهادت‌طلبی  یادآور رشادت، ایثارگری و از جان گذشتگی رزمندگان با الهام از فرهنگ عاشورایی است.

وی با تاکید بر لزوم انتقال  پیام‌ها  و معنویات دفاع مقدس به مردم  و نهادینه کردن  فرهنگ ایثار افزود: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای معرفی ایثار، رشادت و فداکاری‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده حوزه حضرت زهرا(س) سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: نهادینه کردن این فرهنگ و ارزش‌ها در جامعه و به خصوص نسل جدید تضمین کننده سعادت و اقتدار کشور است.

وی با اشاره  به ایثارگری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس  به  ضرورت پاسداشت هفته  دفاع مقدس پرداخت و  بیان داشت: باید با تمام توان  یاد رزمندگان را را زنده نگه داشت  و آرمان‌های آنها را به  نسل‌های دیگر منتقل کرد  تا فرهنگ شهادت همچنان در خون  و جان  ملت سرافراز ایران  ریشه دواند و به واسطه آن دشمن از به سلطه در آوردن مردم ایران مأیوس شود.

زنگنه با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز ماه محرم  عنوان کرد: فرهنگ عاشورا ما را به نقطه امروز رسانده و اگر رزمندگان ما در دفاع مقدس بر دشمن چیره شدند به تأسی از سیدالشهدا(ع)  و  حرکت در مسیر ایشان است  چراکه ریشه اعتقادات ما در دفاع مقدس به واقعه عاشورا بر می‌گردد.

وی پاسداشت ایثارگری شهدا و رزمندگان را وظیفه مهمی دانست و بیان داشت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس یک فرهنگ است که موجب آگاهی نسل‌های جوان و آینده‌سازان کشور از آن دوران و رشادت‌ها و ایستادگی‌ها در برابر ظالمان خواهد شد.

فرمانده حوزه حضرت زهرا(س) سپاه ناحیه همدان با اشاره به شعار هفته دفاع مقدس  امسال مبنی بر «من انقلابیم» در تشریح برنامه‌های اجرایی این هفته  گفت:  اولویت برنامه‌های شاخص حوزه  طی این هفته  در راستای بزرگداشت شهدا است.

وی  از اجرای 60 برنامه محوری در طول هفته دفاع مقدس در پایگاه‌های حوزه حضرت زهرا(س) همدان خبر داد و  تاکید کرد: برگزاری همایش «هیهات من الذله»، یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا، عطرافشانی مزار شهدا، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، روایتگری، کارگاه آموزشی امر به معروف، نشست بصیرتی، مسابقه نقاشی و ورزشی  و... از  عناوین برنامه‌های اجرایی است.

زنگنه خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با بزرگداشت هفته دفاع مقدس قدمی هر چند کوچک در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس برداشته باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات