امروز قیمت طلا به کمترین میزان ۴ هفته گذشته رسید زیرا فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد نرخ بهره را تا پایان سال افزایش خواهد داد.
کد خبر: ۸۹۲۱۶۰۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، امروز در بازارهای جهانی هر اونس طلا با 7.2 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 1293 دلار و 30 سنت به فروش رفت.

قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان به قیمت 1292 دلار و 60 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1299 دلار و 90 سنت به فروش رفت.

قیمت امروز این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته 8.9 دلار افزایش داشت اما نسبت به یک سال گذشته 41.6 دلار با کاهش همراه شد.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره کاهش 21 سنتی را تجربه کرد و هر اونس از این فلز به قیمت 16.91 دلار معامله شد.

فلزات گرانبهای پلاتینوم و پالادیوم هم کاهش‌هایی به ترتیب 5 و 3 دلار را داشتند. بررسی قیمت یک ماه گذشته قیمت طلا نشان می‌دهد که پس از آنکه این فلز گرانبها بیشترین قیمت را در 7 سپتامبر با هر اونس 1350 دلار ثبت کرد، امروز با کاهش 58 دلار نسبت به آن زمان مواجه شده است.

خبرگزاری رویترز نوشت پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا درباره افزایش نرخ بهره در این کشور به تصمیمی نرسید ارزش دلار به بیشترین میزان دو ماه گذشته در برابر ین رسید.

افزایش ارزش دلار به این سبب بود که فدرال رزرو سیگنال‌هایی داد مبنی بر اینکه افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر انجام خواهد گرفت. از آنجایی که فلز زرد نسبت به افرایش نرخ بهره حساس است، هزینه نگهداری شمش طلا را افزایش می‌دهد.

فلز زرد از بیشترین زمان قیمت خود در یک ماه گذشته که به 1357.54 دلار رسید، 60 دلار کاهش یافته است.

ارسال نظرات