۱۳۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب در شهرهای کهگیلویه وبویراحمد شستشو شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۶۴۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکهشستشوی ۱۳ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان طی سال جاری بیش از ۱۳۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر‌های استان از جمله یاسوج، دهدشت و دوگنبدان شستشو شد، گفت: در سال گذشته نیز بیش از ۲۷۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب این سه شهر شستشو شد.
سیدیعقوب فرجی باتاکید برضرورت اجرا و نصب انشعاب فاضلاب در شهر‌ها افزود: بر اساس ماده ۱۵ قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب، مالکان واقع در محدوه طرح جمع‌آوری فاضلاب موظفند ظرف مدت تعیین شده، برای خرید و نصب انشعاب فلاضلاب ملک خود اقدام کنند.
فرجی ادامه داد: در صورت نصب غیرمجاز انشعاب فاضلاب و وارد شدن خسارت به تاسیسات، طبق ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی، مالک علاوه بر پرداخت دو برابر هزینه انشعاب می‌باید خسارات وارده به تاسیسات را طبق نظر کارشناسان پرداخت کند.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به وجود ظرافت‌های خاص در توسعه و نصب انشعاب فاضلاب اضافه کرد: بخش زیادی از گرفتگی و انسداد شبکه‌های فاضلاب به دلیل رعایت نکردن ضوابط فنی در نصب انشعاب از سوی افراد غیرمتختصص و به صورت غیرمجاز است که موجب گرفتگی شبکه فاضلاب می‌شود.
وی گفت: هرگونه نصب انشعاب فاضلاب باید با نظارت کارشناسان شرکت آب و فاضلاب و توسط افراد خبره انجام شود.
ارسال نظرات