طرح توزیع بسته مهرانه برای حمایت آموزشی از کودکان کار و خیابانی نخستین بار در شهرستان بویراحمد اجرا شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۶۶۷
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
طرح توزیع بسته مهرانه به منظور حمایت آموزشی از کودکان کار و طرح توزیع بسته مهرانه در بویراحمدخیابانی برای نخستین بار در شهرستان بویراحمد اجرا شد.
در آئین نمادین این طرح که در ساختمان اورژانس اجتماعی بهزیستی یاسوج برگزار شد مدیرکل بهزیستی استان گفت: در این طرح به ۲۹۵ کودک دختر و پسر خیابانی شناسایی شده در شهرستان بویراحمد بسته‌های آموزشی و فرهنگی اهدا شد.
موسوی امجد سرانه اهداء این بسته به ازاء هر کودک خیابانی را ۳ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: بسته‌های آموزشی اهدا شده به این کودکان شامل کیف، کفش، لوازم التحریر، لباس، مسواک، لیوان، خمیردندان و دستمال مرطوب است.
وی میانگین سنی کودکان کار و خیابانی را ۸ تا ۱۵ سال برشمرد و گفت:: بیشترین کودکان کار و خیابانی استان به علت مهاجرپذیر بودن در شهر یاسوج است.
موسوی امجد افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقاء سطح کیفیت و رفاه اجتماعی کودکان کار، کنترل و کاهش خطرات ناشی از حضور کودکان در خیابان و همچنین ساماندهی و توانمندسازی خانواده کودکان دارای کار است.
حجه الاسلام میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم کودکان کار و خیابانی را دانش آموزانی مستعد، باهوش و توانمند برشمرد و گفت:همه مسئولان باید با تعامل و همفکری، ساماندهی و ترغیب آن‌ها به ادامه درس و تحصیل زمینه بروز و شکوفایی این استعداد‌ها را فراهم کنند.
ارسال نظرات