خبرگزاری بسیج: همزمان با بازگشایی مدارس و در آستانه هفته دفاع مقدس، مدرسه 6 کلاسه شهیدان تقی زاده در میان جمع پرشور روستائیان با حضور خانواده شهیدان تقی زاده و جمعی از مسئولان کشور و استان هرمزگان در روستای گچین پایین بندرعباس افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۷۱۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ نورالدینی، دهیار روستای گچین پایین در آئین افتتاح مدرسه 6 کلاسه شهیدان محسن و مسعود تقی زاده، در سخنانی با تشکر از خانواده شهیدان تقی زاده، اظهار داشت: در آستانه ماه مهر با افتتاح مدرسه خیر ساز در این روستا از خداوند خواستار صحت و طول عمر برای خانواده تقی زاده و علو درجات برای شهیدان محسن و مسعود تقی زاده شد.

وی با اشاره به اینکه روستای گچین در 45 کیلومتری غرب بندر عباس واقع شده و بخش مرکزی و دهستان گچین بعد از مرکز دهستان بالغ بر 3015 نفر جمعیت در قالب 780 خانوار است، گفت: 205 دانش آموز دختر و 195 دانش آموز پسر  در مقطه ابتدایی از امکانات این فضای آموزشی بهره مند می شوند.

نورالدینی، افزود: ایثار و از خودگذشتگی مهندس تقی زاده اظهار داشت: وقتی که در جمع اهالی روستای گچین پایین، صحبت از حضور مهندس تقی زاده برای تکمیل و اتمام پروژه مدرسه روستا شد، شور و شوق وصف ناپذیری در اهالی روستا بوجود آمد که برای دیدار با این مرد نیک اندیش لحظه شماری می کردند.

وی با اشاره به بالا بودن سطح رطوبت منطقه به خاطر مجاورت با دریا و افزایش استهلاک بناها، تصریح کرد: مدرسه روستا در سال 1342 بنا شده بود که در سال 82 از حیز انتفاع خارج شد و در دوره اصلاحات مدرسه ای 5 کلاسه در نقطه ای دیگر از روستا ساخته شد و دانش آموزان این مدرسه به مدرسه فوق منتقل شدند و این مدرسه متروکه ماند؛ اما با توجه به نرخ بالای دانش آموزان و افزایش تعداد شیفت ها و مکان استیجاری برای مقطع دبیرستان که مناسب هم نبود، تکمیل این مدرسه در دستور کار قرار گرفت که با همت و پشتکار مهندس تقی زاده این فضای آموزشی در مدت 9 ماه تکمیل و به آموزش و پرورش منطقه و مردم خوب و دوست داشتنی و مهمان نواز روستای گچین اهدا شد.

مدرسه شهیدان محسن و مسعود تقی زاده در زمینی به مساحت 977 متر مربع در زیربنایی بالغ بر 2580 متر مربع به همراه محوطه و دیوار کشی آن در مدت 9 ماه از سوی مهندس تقی زاده تمیل و آماده بهره برداری شد.

 

ارسال نظرات