معاون برنامه ریزی فرماندار تربت حیدریه گفت: فقدان کسب در آمد و اشتغالزایی در حوزه بازار مجازی در این شهرستان مشهود است و باید شیوه‌های نوین تجارت و درآمدزایی به این سمت هدایت شود.
کد خبر: ۸۹۲۱۷۲۱
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مهدی عباسپور  در نشست کارگروه اشتغال تربت حیدریه اظهار داشت: سهم اشتغال این شهرستان از حوزه بازار مجازی تقریبا هیچ است و این در حالی است که درآمد کشور از این نوع فعالیت در سال گذشته ۷۰ هزار میلیارد ریال بوده است.
 
وی افزود: فقدان کسب در آمد و اشتغالزایی در حوزه بازار مجازی در این شهرستان مشهود است و باید شیوه‌های نوین تجارت و درآمدزایی به این سمت هدایت شود.
 
عباسپور با بیان اینکه تحقق این مهم مستلزم تبیین و تعریف راهبرد‌هایی در حوزه آی تی و آی سی تی است، افزود: دستگاه‌های متولی متقاضیان جویای کار را به این سمت راهنمایی و هدایت کنند.
 
در ادامه این نشست رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سهم امسال تربت حیدریه از اعتبارات مشاغل خانگی را ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال عنوان و بیان داشت: این اعتبارات به دو بانک رفاه و کشاورزی واگذار شده است.
 
علی اکبر اسماعیل پناه گفت: امسال میزان اعتبارات حوزه اشتغالزایی ۵ درصد افزایش یافته و این در حالی است که هنوز بانک ملت یک میلیارد ریال سهم اعتبارات سال گذشته خود را پرداخت نکرده است.
 
وی اظهار کرد: ۶۵ درصد اعتبارات اشتغالزایی امسال مربوط به مشاغل خانگی و ۳۵ درصد باقیمانده بصورت مستقل هزینه خواهد شد.
 
اسماعیل پناه همچنین اظهار کرد: سهم تعیین شده دستگاه‌های عضو کارگروه اشتغال تربت حیدریه به ترتیب جهاد ۲۰ درصد، صنعت و معدن ۱۵ درصد، میراث فرهنگی و بهزیستی هر کدام ۱۱ درصد، فنی و حرفه‌ای ۱۰ درصد، کمیته امداد و بنیاد شهید هر کدام ۹ درصد، و ۱۰ درصد نیز در اختیار خود کارگروه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها