خبرهای داغ:
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به سخنرانی ترامپ گفت: ترامپ دشمن خود را ایران می‌داند، کشوری که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نوکر آمریکا بود، اکنون رئیس جمهور آمریکا کلافه شده است و نمی‌داند که در برابر عزت ایران چه بگوید، مردم آمریکا می‌گویند که ترامپ دیوانه است.
کد خبر: ۸۹۲۱۷۳۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار مدیران کمیته امداد خمینی(ره) استان قم که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به گسترش خدمات کمیته امداد اظهار کرد: خدمات این کمیته از لحاظ کمی و کیفی رشد کرده است که این مساله جای شکر دارد.

وی ادامه داد: حساب خدماتی که کمیته امداد خمینی(ره) به مددجویان ارائه کرده، فراتر از کارهای عادی است، هر خدمتی که در کمیته امداد ارائه می‌شود، ثوابی هم برای امام راحل در نظرگرفته خواهد شد، چون تمام خدمت‌ها در نظام جمهوری اسلامی به خاطر بنیانگذاری این نظام توسط امام خمینی(ره) بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اگر کسی روش خوبی را پایه گذاری کند، هر شخص دیگری که به آن روش خوب عمل کند، در ثواب آن کار تا روز قیامت شریک خواهد شد.

آیت‌الله مصباح یزد کمیته امداد امام خمینی(ره) را از نهادهای انقلابی دانست و تصریح کرد: در کمیته امداد شائبه منفعت سیاسی و گروهی نبود و کسانی که در این کمیته خدمت کردند، تنها به دنبال رضایت خداوند بودند و بسیاری از آنان در قبال کارهایشان پاداش دریافت نمی‌کردند.

وی ادامه داد: امنیت و عزتی که کشورمان پس از انقلاب اسلامی به آن دست یافت و در برابر دشمنان مقاومت کرد و هر روز بر پیشرفت‌های آن افزوده شد، به دلیل برکت همان دعاهایی است که امام زمان(عج) در حق مردم ایران داشته است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: رئیس جمهور آمریکا بیش از نیمی از سخنرانی خود در سازمان ملل را به صحبت درباره ایران اختصاص داد، البته سخنان او دشمنی با کشورمان بود، ترامپ دشمن خود را ایران می‌داند، کشوری که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نوکر آمریکا بود، اکنون رئیس جمهور آمریکا کلافه شده است و نمی‌داند که در برابر عزت ایران چه بگوید، مردم آمریکا می‌گویند که ترامپ دیوانه است.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی اظهار کرد: این کارها اهمیت زیادی دارد و کارهای فرهنگی روح انسان را تعالی می‌بخشد تا برای سعادت ابدی آماده شود، ارائه خدمات فرهنگی نیاز به برنامه ریزی و آموزش دارد، البته آموزش دارای سطوح مختلف است و باید برای ارتقاء سطح آموزش‌ها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: باید برای طلابی که در طرح مددکاری اسلامی شرکت می‌کنند، دوره‌های آموزشی ویژه ای برگزار شود. مسائل خانواده حساسیت‌های خاص خود را دارد و افراد نمی‌توانند بر مبنای تجربه‌های شخصی خود برخی از اقدامات را انجام دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: هر چقدر که برای برنامه ریزی در خصوص کارهای فرهنگی زمان بگذاریم، ضرر نمی‌کنیم، باید به مسائل برنامه ریزی اهمیت زیادی داده شود و افرادی که دارای صلاحیت هستند، برای اجرای برنامه‌ها انتخاب شوند تا کیفیت کار بالاتر برود.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به ضرورت تدوین کتاب‌ها برای کارهای فرهنگی اظهار کرد: تدوین کتاب اقدام پایه ای برای آغاز فرآیند آموزش است که اثرات زیادی دارد، رشته‌هایی که انسان در آن فعالیت می‌کند نیاز به آموزش دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدمت به نظام اسلامی و نیازمندان نعمت بزرگی است که باید مدیران و کارکنان کمیته امداد قدر این نعمت را بدانند و شکر این نعمت را به جا بیاورند، وجود مقام معظم رهبری نعمت بزرگی است که برخی افراد از این نعمت غافل هستند، باید به صورت خالصانه به منویات رهبر معظم انقلاب عمل کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها