فرمانده سپاه ناحیه ملایر از اجرای 138 برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۱۷۵۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶

اجرای 138 برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سرهنگ داود ابراهیمی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یکی از مقاطع حساس و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: مجموعه سپاه و بسیج شهرستان ملایر با همکاری نهادها و ادارات در هفته دفاع مقدس تعداد 138 برنامه را در سطح شهرستان ملایر برگزار می‌کند .

وی با اشاره به فضاسازی گسترده سطح شهرستان افزود: این هفته با ایام محرم و دهه امربه معروف و نهی از منکر تقارن دارد که امیدواریم از این ظرفیت عظیم در زمینه شناساندن رشادت‌های جوانان این مرزو بوم استفاده کنیم .

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه شهدای ما به سرور و سالار شهیدان اقتدا کردند، افزود: آنها روحیه شهادت طلبی و ایثار را از سیدالشهدا(ع) سرمشق و الگو گرفتند و جان خود را در راه اسلام و انقلاب نثار کردند.

وی با بیان اینکه ایثارگری و جانفشانی نیز یک معروف است، بیان داشت: هر زمان نیاز باشد طبق دستورات دین مبین اسلام باید جان را فدا کرد تا اسلام بماند.

ابراهیمی با بیان اینکه برنامه‌های این هفته از روز 29  شهریور ماه آغاز شده است، گفت: افتتاح مرکز پیش دبستانی و دبستان «گل‌های ولایت» در محل کانون بسیج جوانان از جمله برنامه‌های اجرایی بود و امید است بتوانیم دانش‌موزانی در تراز انقلاب اسلامی با وجود معلمان خبره پرورش دهیم.

وی با اشاره به دیدار با ائمه جمعه شهرستان طی هفته دفاع مقدس اظهار کرد: سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، نشست‌های روشنگری با عنوان «من انقلابیم»، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در سطح شهرستان با موضوع دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر و ... از جمله برنامه‌های این هفته در ملایرو بخش‌های مختلف شهرستان است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایربا بیان اینکه یادواره یک هزار و 100 شهید شهرستان ملایر به مناسبت این هفته در مسجد جامع برگزار می‌شود، گفت: میقات صالحین، برگزاری شب خاطره با حضور یادگاران دفاع مقدس، همایش پیاده‌روی، روایتگری در مدارس، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، رژه موتورسواری در شهر و بخش‌ها، صبحگاه مشترک، اردوهای جهادی و یادواره شهدای زن نیز از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به هفته امر به معروف گفت: در این راستا نیز برنامه‌هایی از قبیل راهپیمایی، نواختن زنگ امر به معروف همزمان با بازگشایی مدارس، برگزاری همایش تخصصی حوزه و دانشگاه، شورای امر به معروف، کارگاه خانواده در مساجد محلات، مانور بزرگ تذکر لسانی، همایش طلایه‌داران و اصناف برگزار می‌شود.

ابراهیمی اظهار داشت: این برنامه‌ها برای آشنایی هر چه بیشتر جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف جامعه با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که باعث ایجاد روحیه شهادت و ایثارگری در سطح جامعه می‌شود و عاملی برای اینکه دشمنان انقلاب و نظام چشم طمعه به کشور ما نداشته باشند.

وی با بیان اینکه دیدن این روحیه می تواند عامل باز دارنده‌ای برای دشمنان باشد، گفت: امروز نیز مدافعان حرم با حضور خود در جبهه مقاومت و مقابله با تکفیری‌ها و داعش نشان دادند این روحیه شهادت‌طلبی و ایثار و دفاع از مظلومین در جوانان کشور ما وجود دارد و دشمن به این موضوع پی برده است .

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه برنامه‌های هفته امر به معروف برای آشنایی مردم با واجب‌های فراموش شده است، افزود: این برنامه‌ها در راستای آگاه‌سازی مردم برگزار می‌شود چراکه اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباشد روز به روز آسیب‌های اجتماعی در جامعه بیشتر می‌شود و اشرار بر جامعه مسلط می‌شوند .

وی ادامه داد: ما باید خود عامل به امر به معروف و نهی از منکر باشیم حتی با تذکر لسانی در سطح جامعه و اگر همه جامعه این حرکت را انجام دهند دیگر شاهد تکرار آن منکر نخواهیم بود .

ابراهیمی با اشاره تقارن هفته دفاع مقدس و دهه محرم گفت: این تقارن باعث متفاوت بودن برنامه ها با سال‌های دیگر خواهد شد و اثرگذاری برنامه ها را بیشتر خواهد کرد که یکی از این برنامه‌ها طرح کرامت است و یکی از منکرات آلودگی به مواد مخدر است که پیشنهاد شده ائمه جماعت و سخنرانان اشاره ای به این دسیسه دشمن داشته باشند .

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات