خبرهای داغ:
معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تحت پوشش قرار گرفتن پنج هزار و ٥٠٠ نفر فعال قرآنی در سطح کشور خبر داد و افزود: که باید این تعداد حداقل به ١٠هزار نفر افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۹۲۱۷۶۸
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی در حاشیه بهره برداری از سومین استودیوی تخصصی قرآنی کشور در تبریز  با اعلام این خبر اظهارکرد:باید این تعداد حداقل به ١٠ هزار نفر افزایش پیدا کند و برای این منظور تعدادی از فعالان قرآنی امسال و بقیه نیز در سال های آینده تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

وی با اشاره به افتتاح اولین استودیوی تخصصی قرآنی در تبریز گفت:علاوه بر آذربایجان شرقی در استان های یزد و مشهد نیز این امکان راه اندازی شده است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استودیوهای تخصصی قرآنی حداقل در ٨ منطقه کشور راه اندازی می شود، اظهار کرد: از این استودیوها استان های همجوار نیز می توانند برای ضبط برنامه های معنوی و قرآنی خود استفاده کنند.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآوری کرد: برای راه اندازی هر کدام از این استودیوها به طور میانگین بیش از ٥ میلیارد ریال هزینه می شود.
حجت الاسلام حشمتی ادامه داد: با بهره برداری از این استودیوها، فعالان قرآنی مکانی برای تولید برنامه های صوتی و تصویری قرآنی از جمله ترتیل و تواشیح پیدا می کنند. و در ادامه تاکید کرد: هرچه  فعالیتهای قرآنی نشر پیدا کند آرامش زندگی همراه با عزت برای مردم فراهم می شود و همگی در پناه قرآن و اهل بیت قرار می گیرند.
وی بیمه فعالان قرآنی را از برنامه های این معاونت اعلام کرد و گفت: در این راستا هم اکنون ٥ هزار و ٥٠٠ نفر بیمه شده اند که باید این تعداد حداقل به ١٠ هزار نفر افزایش پیدا کند .
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از تشکل های مردمی و موسسه های قرآنی، تربیت مربیان قرآنی و نهج البلاغه، کمک به تامین تجهیزات موسسه ها، حمایت از طرح ها و پروژه های موسسه های قرآنی و کمک به تولید انتشارات و آثار هنری این موسسه را از جمله برنامه های این معاونت اعلام کرد.
حجت الاسلام حشمتی افزود: هر سال حدود ٥٠ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های محتوایی و ایجاد زیرساخت های قرآنی و تامین تجهیزات آن ها از سوی این معاونت هزینه می شود.
سومین استودیوی تخصصی قرآنی کشور برای تولید آثار صوتی و تصویری معنوی و قرآنی با صرف حدود ٧ میلیارد ریال اعتبار در موسسه مهد قرآن امام صادق (ع) آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

 

ارسال نظرات