خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شبستر در جمع خبرنگاران این شهرستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس، هویت افتخار آمیز و سند نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۲۱۸۶۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضایی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دنیا علیه ایران اسلامی فعال شده و کشورهای مختلف برای از بین بردن ساختار نظام اسلامی دست به کار شدند و در دوران دفاع مقدس از ۴۰ کشور اسیر داشتیم و همکاری کشورهای دیگر با رژیم بعثی عراق را نشان می‌داد.

وی ادامه داد:  در دوران دفاع مقدس، رزمندگان با تاسی از ائمه اطهار علیه السلام به امام خمینی(ره) لبیک گفته و با تبعیت از قرآن کریم وارد صحنه شدند.

رضایی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی رزمندگان و ایثارگران در حفظ و صیانت از ناموس، شرف و اسلام ناب محمدی وارد عمل شدند و با استقامت در مقابل دشمن نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن واگذار شود.

فرمانده سپاه شبستر با بیان اینکه اساساً جنگ با آموزه‌های اسلامی ما تعارض دارد و بر همین اساس ما به دنبال جنگ نبودیم، اظهارداشت: جنگ بر ما تحمیل شده بود که دلاور مردان غیور، شجاع و سلحشور ایران اسلامی از کیان و تمامیت ارضی ایران اسلامی دفاع کرند.

رضایی بیان داشت: یکی از سندهای افتخارآمیز نظام مقدس جمهوری اسلامی، تقدیم هزاران شهید در دفاع مقدس است و نباید بگذاریم هویت افتخار آمیز دفاع مقدس از اذهان فراموش شود.

وی با بیان اینکه دفاع همچنان باقی است تصریح کرد: امروز نیز عرصه دفاع همچنان باقی است و تنها سبک و شیوه دفاع و هجمه‌های دشمن عوض شده و باید توجه کنیم که تلفات جنگ سخت یعنی شهدا افتخار آمیز هستند در حالی که تلفات جنگ نرم چنین نیست  چرا که در جنگ نرم دشمن ذهن‌ها و باورهای اعتقادی افراد را کاملاً تسخیر کرده و از درون استحاله می‌کند.

رضایی خاطرنشان کرد: در جنگ نرم خاکریز دشمن مشخص نبوده و دشمنان با بهره گیری از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی باورهای معنوی و اعتقادی مردم را تسخیر و به تباهی می‌کشند.

فرمانده سپاه شبستر رسالت متولیان فرهنگی، نخبگان اجتماعی و مراکز علمی و آموزشگاهی و حوزه های علمیه و بسیج در جهت حفاظت از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبارزه با تهدیدات نرم دشمن را مهم برشمرد.

وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی فرهنگی و عملیات روانی تحکیمی با مدیریت هوشمندانه و با استفاده از قابلیت‌های فرهنگ ناب اسلامی از تهدیدات و نفوذ دشمن جلوگیری نموده و با انفجار اطلاعات و عملیات روانی تحکیمی در مقابل دشمنان ایستاد.

رضایی با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی افزود: رژیم صهیونیستی با مدیریت بر نمایندگان و تصمیم سازان آمریکا به عنوان یکی از منابع تأثیرگذاری یهودیان در امریکاست و آن ها با نفوذ در دستگاه اجرایی و کنگره آمریکا مانع از تصویب هرگونه قوانینی بر علیه منافع اسرائیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با اعمال نفوذ خود در کنگره همواره توانسته است قوانین و تحریم‌هایی را علیه سرسخت‌ترین دشمنان خود به ویژه جمهوری اسلامی ایران وضع کند بنابراین سردمداران کاخ سفید همانند مهره‌های شطرنج توسط لابی صهیونیستی مدیریت می‌شوند.

فرمانده سپاه شبستر در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی و هنری در طول هفته دفاع مقدس در شهرها و روستاهای شهرستان شبستر اجرا می‌شود.

رضایی برگزاری شش یادواره شهدا، عصر شعر و خاطره گویی دفاع مقدس و برگزاری مسابقات متعدد فرهنگی و ورزشی و نمایشگاه هنرهای تجسمی و برپایی نمایشگاه کتاب و ویزیت رایگان عموم مردم در درمانگاه امام خمینی(ره) سپاه شبستر را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان شبستر برشمرد.

 

ارسال نظرات