یادداشت/ احمد علی مقدم

نکند از غافله حسین(ع) جا بمانید

خون حسین (ع) در حال جوشش است نکند از قافله او جا بمانید که اگر همچون تائبین به خون‌خواهی معرکه کربلا پس از وقوع آن برخیزید دیگر کار از سر گذشته است و افاقه نمی‌کند.
کد خبر: ۸۹۲۱۹۲۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد علی مقدم عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی طی یادداشتی نوشت: عزادارن حسینی خیمه‌ و بیرق‌ها را برپا کنید، علم‌ها را بر افزازید، علم و کتل‌ها را آماده کنید غبار از لباس‌های مشکی خود بزدایید بساط بزم عشقبازی با حسین (ع) را فراهم کنید.
خون حسین (ع) در حال جوشش است نکند از قافله او جا بمانید که اگر همچون تائبین به خون‌خواهی معرکه کربلا پس از وقوع آن برخیزید دیگر کار از سر گذشته است و افاقه نمی‌کند.
قافله حسین (ع) از مدینه در حرکت است و حسین (ع) با حج تمام نشده برای برپایی و اقامه دین به‌پاخواسته است و اگر جز این هدف بود همراه آوردن زن و کودک چه معنایی داشت و همین مهر باطلی زد بر سخنان یاوه‌گویان که گفتند حسین (ع) برای قدرت قیام کرد.
آنگاه که حسین (ع) عزم سفر کرد و رحیل سفر بست می‌دانست به راه بی‌بازگشتی قدم ‌گذاشت آنگاه که در مدینه بر سر قبر پیامبر (ص) هدف قیام خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر خواند و فرمود حاضر نیست دست بیعت به یزید مرد شراب‌خوار و فاجر بدهد.
حسین (ع) را چه نیاز به قدرت که مکنت و مال جاه همچون پدر بزرگوارشان امیرالمومنین (ع) از آبی که از بینی بزی بریزد برایشان بی‌ارزش‌تر است زیرا عالم و آدم در سیطره و قبضه معنوی قدرت آنان است.
کافی بود حسین (ع) با سر انگشت اشاره اراده کرده تا جهان را کن و فیکون کند پس شائبه قدرت‌خواهی در مقابل جهان در قبضه قدرت او موضوعی بی‌ارزش است.
حسین (ع) در قامت پیشوایان دینی برای اقامه حق و حقیقت به پا خواست و در این راه از بذل جان و خانواده دریغ نکرد راهی را پیمود تا به دنبال خود قافله‌ حق جویان عالم را به دنبال خود در طول تاریخ بکشاند که هر که و با هر آیینی در راه دفاع از مظلومان و اقامه حق برپاخواست نامش در قبیله حسینییان ثبت شود حتی اگر بر تارک او نام مسلمانی نخورده باشد.
حسین (ع) متعلق به زمان و دوره و عصر خود نیست، کهکشانی بی‌بدیل است که ستاره‌های زیادی در طول تاریخ در این کهکشان با متصف کردن خود به سیل پویندگان مسیر حسین (ع) افتخار حضور در کهکشان راه حسینی را یافتند.
دشمن از این مسیر سرخ حسینی ضربه‌ها خورده و یزیدیان زمان در پی بی‌فروغ کردن چراغ عالم تاب حسین (ع) هستند و نوبت ماست چراغ خیمه‌های حسینی را همواره بر افراشته نگه‌داریم و نگذاریم دشمن با طرح موضوعات انحرافی این مسیر را به بی‌راهه بکشاند زیرا ایران اسلامی هر چه دارد مرهون تبلور روحیه ایثار و جهاد در راه خدا نشأت گرفته از روحیه حسینی است که اگر نبود همچون کشورهای مرتجع منطقه که مفهومی به نام حسین (ع) ندارند زبون و زیر دست بودیم.
حسین (ع) به ما یاد داد هیهات من الذله و تا ابد پرچم عزاداری بر سر خیمه‌های حسین (ع) باید برافراشته بماند زیرا تا حسین (ع) است ما هستیم و اگر از مکتب حسینی جدا شویم حیات جمهوری اسلامی تضمین نمی‌ش

ارسال نظرات