فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: نکته ظریف این است که جنگ ما با عراق ۳۱ شهریور ۵۹ آغاز و سوم خرداد ۶۱ در عملیات بیت‌المقدس تمام شد و بعد از آن تا زمان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و عملیات مرصاد با کل استکبار جهانی شرق و غرب و شورای همکاری خلیج فارس بود
کد خبر: ۸۹۲۱۹۲۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، صبح امروز رژه نیرو‌های مسلح همزمان با سراسر کشور در بلوار ۲۲ بهمن کرمان برگزار شد و یگان‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی از مقابل جایگاه رژه رفتند و تجهیزات دفاعی و نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در استان کرمان، استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری استان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، فرمانده قرارگاه ارتش جنوب‌شرق، فرمانده انتظامی استان کرمان، و دیگر مسؤولان در این آیین حضور داشتند.

سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، ایثارگری، فداکاری و رشادت‌های امت بزرگ ایران اسلامی و نیرو‌های مسلح را یادآور شد و اظهار داشت: گذشت و فداکاری خانواده‌های معزز و گرانقدر شهدا، جانبازان و رزمندگان را گرامی می‌داریم.

وی با طرح این سؤال که چرا استکبار جهانی در شرق و غرب بسیج شدند و جنگ تمام عیار را توسط رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی به راه انداختند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی سه استراتژی مهار، انحراف و شکست انقلاب اسلامی را طراحی کردند و همه اتفاقاتی که سال‌های ۵۷، ۵۸ و نیمه اول سال ۵۹ رخ داد، برای مهار و انحراف انقلاب اسلامی بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: وقتی استکبار شرق و غرب ناامید شدند و تیرشان به سنگ خورد، استراتژی سوم را در دستور کار قرار می‌دهند که بحث شکست انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه چرا صدام و رژیم بعث عراق برای پیاده‌سازی پروژه سوم استکبار جهانی انتخاب شد، ابراز داشت: آمریکا و سازمان‌های جاسوسی مانند موساد در رژیم بعث عراق چند محور دیده بودند که نخستین آن تشکیل اتحادیه بزرگ عربی است و حرکت‌هایی صدام انجام داد از جمله حمله به کویت تا رهبری اتحادیه را به دست گیرد، چون خود را یک سر و گردن بالاتر به لحاظ تجهیزات می‌دانست تا حاکمیت خود را بر غرب آسیا تثبیت کند.

ابوحمزه اظهار کرد: دلیل دیگر انتخاب رژیم بعث عراق برای اجرای پروژه استکبار جهانی، جدا کردن خوزستان از ایران به دلیل نفت‌خیزی خوزستان بود تا آن را به عراق ملحق کنند و در ادامه جنگ تحمیلی یعنی سال‌های ۵۹ و ۶۰ عمده حرکت‌های رژیم بعث عراق پیشروی در جبهه‌های شمال‌غرب، غرب و جنوب علیه جمهوری اسلامی بود، اما حتی یک متر از خاک ایران به دست دشمن نرسید.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: نکته ظریف این است که جنگ ما با عراق ۳۱ شهریور ۵۹ آغاز و سوم خرداد ۶۱ در عملیات بیت‌المقدس تمام شد و بعد از آن تا زمان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و عملیات مرصاد با کل استکبار جهانی شرق و غرب و شورای همکاری خلیج فارس بود.

ابوحمزه گفت: همه مفادی که امام راحل بعد از عملیات بیت‌المقدس اعلام کردند، بند‌های اصلی قطعنامه سال ۶۷ شد و نهایت استکبار و همه کسانی که هشت سال صدام را تا سال ۶۱ مستقیم و بعدا غیرمستقیم کمک می‌کردند، دستشان بالا رفت و تسلیم ایده، فکر و راهکار امام راحل شدند.

وی با بیان اینکه ما مظلومانه و غریبانه و تنها، جنگ را اداره کردیم و تنها به ائمه معصوم توسل داشته و با رهنمود‌های امام و ایثارگری مردم به پیروزی رسیدیم، ایثارگری شهدا، وحدت و انسجام نیرو‌های مسلح، ابتکار و نوآوری در جنگ و هدایت و پشتیبانی مردم را رمز موفقیت در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: امروز هم همه باید دست به دست هم دهیم و استان خودمان را بسازیم، چون ظرفیت الگو شدن در عرصه‌های مختلف را دارد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع:فارس
ارسال نظرات