خبرهای داغ:
مشاور عالی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عربده کشی های امروز استکبار باعث شده تا فریاد اتاق فکرهای آمریکا بلند شود و در بررسی های انجام شده استکبار خصوصا آمریکا رو به فنا و فرو پاشی است.
کد خبر: ۸۹۲۲۰۱۸
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، مشاور عالی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز در رژه نیروهای مسلح گلستان که در گرگان برگزار شد اظهار کرد: امسال هفته دفاع مقدس با سوگواری و عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) تقارن یافته است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس شاهد ایثارگری ها شهادت طلبی رزمندگان اسلام بودیم، افزود: نیروهای مسلح ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس افتخارات بسیار را از خود به جای گذاشتند و در دوران 8 سال جنگ  مکتب بزرگی را طراحی کردند.

حجت الاسلام مصلحی اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس زمانی ما در حال جنگیدن بودیم منافقین با هدایتی که توسط استکبار داشتند حرکت های بسیاری در داخل کشور انجام دادند تا بتوانند ضربه ای به نظام و انقلاب وارد کنند.

وی وجود 17 هزار شهید ترور را یکی از موضوعات قابل توجه در دهه 60 اعلام کرد و تصریح کرد: اکنون حدود 40 سال است که از عمر انقلاب اسلامی ایران می گذرد اما آن طور که حق مطلب است ادعا نمی کنند و برخی به دنبال القا شبهه برای نسل جوان هستند، در آن مقطع استکبار همه هستی خود را به میدان آورد تا با انقلاب اسلامی ایران مقابله کند.

مشاور عالی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در دوران 8 سال جنگ تنها عربستان بیش از 40 میلیارد دلار و کشورهای خلیج فارس بیش از 70 میلیارد دلار به صدام کمک کردند و کشورهای اروپایی در انجام این کار تقسیم کار کرده بودند.

وی افزود: صدام در چنین وضعیتی به ایران حمله کرد و معتقد بود که ظرف برنامه کوتاه در تهران مستقر خواهد شد، جنگ تحمیلی در حالی شروع شد که تازه 20 ماه از انقلاب گذشته بود، ترفند ها و توطئه های که توسط استکبار صورت می گرفت دولت موقت باید در راستای اهداف انقلاب همراهی می کرد دست به دست داده بودند اقتدار کشور را رو به ضعف و ناتوانی ببرند اما امام خمینی (رحمه الله علیه) با مدیریت خود همه توطئه ها را خنثی کرد.

حجت الاسلام مصلحی اظهارداشت: یکی از طراحی های دولت موقت انحلال ارتش بود اما امام با اقتدار تمام در مقابل آن ایستاد و سپاه پاسداران را شکل داد، امروز استکبار در طراحی های که دارد همه برنامه بر این اساس است تا ضربه سنگینی بر این مجموعه وارد کند.

وی تصریح کرد: عربده کشی های امروز استکبار باعث شده تا فریاد اتاق فکرهای آمریکا بلند شود، در بررسی های انجام شده استکبار خصوصا آمریکا رو به فنا و فرو پاشی است.

مشاور عالی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به همراهی نداشتن برخی از دستگاه در دوران دفاع مقدس، گفت: معاونت بودجه در دوران دفاع مقدس  12 درصد بودجه را به جنگ تحمیلی اختصاص داده بود و این در حالی بود که همه جهان به صدام کمک می کردند، مدیریت امام این بود که مردم را پای کار آورد همان مدیریتی که امروز مقام معظم رهبری در همین راستا در مقابل توطئه های دشمنان خصوصا در راستای مباحث اقتصادی به کار گرفته است.

وی افزود: اکنون مقام معظم رهبری با نامگذاری سال ها موضوع اقتصادی را در کشور تقویت کرده است تا در مقابل استکبار با حضور مردمی به همان موفقیت دوران دفاع مقدس برسد.

حجت الاسلام مصلحی آمریکا، انگلیس و اسرائیل را سه ضلع تشکیل داعش دانست و اظهارداشت: امروز این کشورها باعث شدند تا نیروهای تکفیری و داعش در جهان به وجود آیند و جنایت های غیر انسانی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ناتو یک جمع بندی را اعلام کرده بود و این موضوع مورد توجه برخی از افراد داخل کشور قرار گرفت، تصریح کرد: یکی از درس های دوران دفاع مقدس بحث ولایتمداری بود  و توانستیم ولایت مداری را در جهت مثبت به بهترین وجه تجربه کنیم.

مشاور عالی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خداوند ولایت را در قرآن هم صلبی و هم ایجادی بیان می کند، گفت: یهود نثارای امروز ما غیر اروپا و آمریکا نیست، مقام معظم رهبری فرمودند مذاکرات باید با ابعاد مختلفش در دنیا ادامه پیدا کند اما باید توجه داشته باشیم که ولایتمدار یهود و نثار نباشیم چراکه یهود بزرگترین دشمن مومنین و مسلمانان هستند.

وی اروپا و آمریکا را دشمن انقلاب اسلامی دانست و افزود: آنان در نوع برخورد با انقلاب اسلامی ایران اختلاف نظر دارند و این موجب شده که بین خود تقسیم کار کردند و به جون یک دیگر نیفتاده اند و اکنون آیا نیروهای انقلاب نباید از این درس بگیرند؟

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه امروز مقوله ولایت در ولایت فقیه شکل گرفته است، اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس ولایت مسیر حرکت همه اقشار مختلف بود.

پایان پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها