خبرهای داغ:
محمد جلال باقري
با هدف آسیب شناسی هیئات مذهبی؛
همایش «اشک و معرفت» با هدف آسیب شناسی هیئات مذهبی به همت بسیج بخش مرکزی و با حضور امام جمعه و بخشدار بخش مرکزی در مسجد صاحب الزمان(عج) شهر قنوات برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۲۰۲۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

همایش «اشک و معرفت» در  بخش مركزي قم برگزار شد/////////////////////////ویرایش شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسيج از قم، حجت‌الاسلام ميرزا محمدي طی سخنانی در همایش آسیب شناسی هیئات مذهبی بخش مرکزی با بیان اینکه احساس عاطفه عاشورایی هیئات مذهبی موجب برهم خوردن طاغوت شد، اظهار داشت: محور انقلاب از هیئات مذهبی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه هیئت های مذهبی دارای جایگاه والایی هستند و چون مردمی بوده، برنامه‌ها با صدق دل انجام می‌شود، گفت: تقویت مهارت‌های توحیدی، قرآنی و اسلامی از محورهای اساسی شکل گیری هیئت های مذهبی است.

میرزامحمدی خاطرنشان ساخت: دومین عنصر فرهنگ عاشورا پیوند عاطفی است و اگر در جامعه میان هر خانواده پیوند عاطفی برقرار باشد، آن خانواده و جامعه مستحکم خواهد شد؛ اگر ارتباط عاطفی کمرنگ شود موجب شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید مسئولان و هیئات مذهبی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کنند تا با کمک معتمدین و مدیران این مسائل رفع شود، بر لزوم توجه به مهارت‌های عاشورایی با ترویج فرهنگ حسینی تاکید کرد.

ارسال نظرات