نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اعتراضات کارگری که در اراک به راه افتاده است، گفت: هپکو و آذر آب به کسانی واگذار شود که اهلیت لازم را داشته باشند و احیای کارخانجات و این واحدها جز با اجرایی شدن سیاست های اقتصادمقاومتی ممکن نیست.
کد خبر: ۸۹۲۲۱۲۷
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در آئین عبادی سیاسی جمعه اراک با اشاره ایام محرم گفت: عاشورا و نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) مکتبی سرشاز از عزت، شرف، جهاد، شهادت و آزادی است.

وی افزود: یاد و نام و پرچم امام حسین(ع) پرچم عزت، کرامت و شرافت است اگر جهاد و شهادت امام حسین(ع) نبود امروز اثری از اسلام نبود و اسلامی وارونه را شاهد بودیم، اما امام حسین(ع) مسیر تاریخ بشریت را تغییر داد و امروز باید تمام ابعاد نورانی مکتب ایشان را شناسایی کرد و در این مسیر حرکت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: جهان امروز شاهد یزیدیان است و باید در این جهاد بزرگ همه جانبه در مسیر اسلام، قرآن و ولایت تلاش کرد. دفاع از حق، احیای امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با مستکبران، مرتجعان، سکولاریسم و فتنه‌ها وظیفه ما است و باید برای حاکمیت جریان حق، عدالت و عفاف تلاش کرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی مکتب امام حسین(ع) را دارای دو جبهه سلبی و ایجابی دانست و دفاع از مظلومان را وظیفه اسلامی و انسانی برشمرد و گفت: مکتب امام حسین(ع) شجره طیبه‌ای است که هر روز ریشه و تنه آن قوی‌تر می‌شود.

عزت و اقتدار ملت ما به پیروی از امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا است

وی افزود: عزت و اقتدار ملت ما به پیروی از امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا و کربلا حاصل شده است و باید براساس اصول و موازین این مکتب به سمت جلو حرکت کرد و بهایی به دشمن نداد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مکتب امام حسین(ع) باید به شایستگی در جهان عرضه شود چراکه مسیر حسینی مسیر جهاد، شهادت، امربه معروف و نهی از منکر و عمل صالح است. برنامه ها و مراسم های عمومی در ماه محرم باید انعکاسی ملی و جهانی داشته باشد.

روحیه آمادگی برای هرگونه اقدام و عملی برای دفاع از امنیت ملی باید حفظ شود

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره هفته دفاع مقدس و برگزاری رژه نیروهای مسلح در نخستین روز از این هفته گفت: روحیه و آمادگی برای هرگونه اقدام و عملی برای دفاع از امنیت و اقتدار ملی همواره باید حفظ شود. سرمایه انقلاب امروز به روز شده است و همه برای دفاع از کیان اسلام آماده‌اند.

وی به سخنان ترامپ در سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: سازمان ملل متحد مکانی برای دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم است. این سازمان محلی برای صلح است، اینکه از برجام سخن می گویند و توهین می کنند اگر مرد میدان هستند وارد شوند تا پاسخی کوبنده دریافت کنند.

توهین‌های رئیس جمهوری آمریکا نشان از بی‌هویتی او دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: توهین‌های رئیس جمهوری آمریکا نشان از بی‌هویتی او دارد. حضرت امام خمینی(ره) فرمود "آمریکا غیرقابل اعتماد و شیطان بزرگ است" امروز جهان به شیطان بودن استکبار جهانی، جنگ طلبی و حامی تروریست بودن آن پی برده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه نباید به آمریکا و غرب برای رفع مشکلات کشور امیدوار بود، گفت: استان مركزی با بیش از سه هزار واحد صنعتی با چالش‌های بسیاری مواجه است و در روزهای اخیر شاهد تجمعات كارگری در این استان بوده‌ایم.

با همت و تلاش واحدهای صنعتی را باید احیا کنیم

وی افزود: باید با تلاش و همت بلند واحدهای صنعتی استان از جمله هپکو و آذرآب را احیا و حفظ کرد. باید مشکلات کارگران این واحدها رفع شود و این امر مستلزم استفاده از مدیران شایسته و با اهلیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: کارگران گناهی ندارند و باید مسئولان امر و دستگاه‌ها هوشیار باشند. نیروی انتظامی هم توجه لازم را در این خصوص مبذول کند. ما با مسئله امنیتی مواجه نیستیم بلکه مسئله فعلی یک مسئله صنفی است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: احیای واحدهای صنعتی استان جز با اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ممکن نخواهد بود. اگر امروز این صنایع در چین بود، نیمی از بازار جهان را در اختیار خود گرفته بودند.

وی افزود: کارگران این دو کارخانه را به آرامش و صبوری دعوت کردم، در تمام اعتراضات و مطالبه گری‌ها افراد کارشکن حضور دارند، اما اگر حرف تجمعات منطقی باشد باید شنیده شود. در همین راستا تعاملات و نامه‌ای مکتوب به رئیس قوه قضاییه ارسال شده تا اقدام لازم را به انجام رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: : باید صنایع بزرگ کشور و استان مرکزی احیا شده و در خدمت مصالح و منافع ملی باشند، قطعا این چنین اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات