کد خبر: ۸۹۲۲۱۵۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته با اشاره به ماه محرم، اظهار کرد: در زمان بنی امیه به ویژه زمان خلافت یزید، دین در معرض انواع تحریف‌ها و انحراف‌ها بود، به گونه‌ای که اهل شام را آنگونه که خواستند تربیت کردند و دشمنی آنان با اهل بیت زبانزد بود.

امام جمعه چرام، عنوان داشت: قیام و به ویژه خون امام حسین (ع) چهره اموی را آشکار کرد و روح دیگری را در کالبد دین دمید.

وی با بیان اینکه تحریف یا لفظی است یا معنوی، گفت: در تحریف لفظی ظاهر یک چیز را عوض می‌کنند و در لفظ و سخن متکلمتغییر ایجاد می‌کنند، اما تحریف معنوی این است که لفظ همین است، ولی طوری معنا می‌کنند که معنای دیگر به دست آید، در واقع مقصود خود ما باشد نه مقصود و مطابق گوینده.

حجت‌الاسلام افشار ادامه داد: در زمان امام حسین (ع)، حاکمیت فاسد اموی دین رسول خدا را تحریف لفظی و هم تحریف معنوی کردند، تحریف در دین به اندازه‌ای بود که مردم نماز می‌خواندند، اما بغض نسبت به قرآن ناطق یعنی امام علی (ع) داشتند و یزید شراب خوار خلیفه مسلمین شده بود.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی چرام تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا از ایده‌هایی حمایت کرد که قانون جنگل و قرون وسطی را در ذهن انسان تداعی می‌کند و با این سخنان مردم آمریکا را سرافکنده کرد، چهره واقعی آمریکا همین است که نشان داده شد و فرقی میان ترامپ و اوباما نیست.

وی، ابراز کرد: آمریکا که یکی از بزرگترین زرادخانه‌های اتمی دنیا را دارد، تنها کشوری است که در کشتار مردم از آن در هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرده است، آمریکا همان آمریکایی است که صد‌ها هزار نفر انسان بی‌گناه را با بمب اتم از بین برد.

حجت‌الاسلام افشار با اشاره به این مطلب که ترامپ از ایران عصبانی است، چون تا قبل از انقلاب، ایران بزرگترین و غنی‌ترینمستعمره آمریکا بود، گفت: مستشاران آمریکایی بابت حضورشان در ایران، حق توحش می‌گرفتند، اما الان مردم ایران این اجازه را از شما و آمریکایی‌ها سلب کردند و این ناراحتی قابل درک است.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان جمهوری اسلامی باید به سردمداران فاسد آمریکا ثابت کنند که ملت ایران زیر بار زور نمی‌روند و عقب نشینی در قاموس جمهوری اسلامی معنی ندارد.

خطیب جمعه چرام با تاکید بر این مطلب که دولت محترم بداند همه مردم با همه تفکرات گوناگونی که دارند و همه جناح‌های سیاسی با همه ایده‌ها و اندیشه‌های مختلف در مبارزه با آمریکا و حرکت‌های انقلابی پشتیبان دولت هستند، گفت: مردم ایران نشان دادند مرد میدان‌های سخت هستند، در جنگ هشت ساله و در ترور‌ها و ناامنی‌های منافقین در اول انقلاب نشان دادند، این مردم از تهدید ترسی ندارند.

امام جمعه چرام تصریح کرد: اگر مردم انقلابی ایران و دولت و قوای نظامی ایران اراده کند، آمریکا را از خاورمیانه بیرون خواهند کرد.

خطیب جمعه چرام در خطبه دوم نماز سیاسی عبادی با اشاره به اولین سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل، گفت: سخنان ترامپ همراه با یاوه‌گویی‌هایی به ایران اسلامی بود وی نگرش دیوانه‌وار خود را به دنیا آشکار کرد و چهره بدون روتوش آمریکا را به مردم جهان نشان داد.

وی، افزود: وعده نابودی کره شمالی، توهین به متحدان اروپایی آمریکا، شرم آور خواندن توافق هسته‌ای و تغییر رژیم در ایران و گزینه نظامی علیه کشور ونزوئلا از سخنان ترامپ بود.

امام جمعه چرام با بیان اینکه برای نهادی، چون سازمان ملل که بیشتر عادت به اظهار نظر‌های دیپلماتیک دارد، حرف‌های جنون آمیز و به دور از آداب دیپلماسی ترامپ ناامید کننده بود، خاطرنشان کرد: ترامپ نشان داد آمریکا به هیچ توافق و قانون بین‌المللی پایبند نیست.
ارسال نظرات