معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در رودبار:

یادواره‌های شهدا پیام شهیدان را از یک نسل به نسل دیگر منتقل می‌کند

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح یادواره شهدا انتقال فرهنگ و روحیه است و در دورانی که دشمن با تمام ابزارهای ارتباطی کشور را مورد تهاجم قرار داده است یادواره‌های شهدا پیام را از یک نسل به نسل دیگر منتقل می‌کند.
کد خبر: ۸۹۲۲۱۶۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار مهدی ربانی در یادواره سرداران، امیران 110 شهید رودبار و 5 شهید گمنام این شهر در مصلی امام خمینی(ره) رودبار اظهار داشت: دشمن مزدوران داعشی را به‌کار گرفته است و به نام دین و برگرفته از فرهنگ دینی در مقابل مسلمان‌ها بسیج کرده و در عراق و سوریه جنایت می‌کنند.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح افزود: از زمانی که بیداری اسلامی کشورهای عربی همانند مصر را در حال متحول کردن بود و حاکمیت آنها متزلزل شد با شعار بهار عربی به صحنه آمدند و برای مقابله با بیداری اسلامی گروه‌های داعشی قصی‌القلب را به جان مسلمان‌ها انداختند که اسلام هراسی و ایران هراسی کنند و چهره اسلام را مخدوش کرده و بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: آنها به نام اسلام نیزه در قلب اسلام فرو کردند اما بزرگترین دستاوردش آشکار شدن جریان و چهره عربی عبری و غربی برای مردم دنیا به‌ویژه منطقه و اهل سنت بود و اگر روزی خادمین حرمین شریفین بین مردم ارزش و اعتبار و قداست داشتند الان مشخص شد همه جنایت‌ها ریشه در پشتیبانی عربستان دارد و مرگ بر عربستان جزو شعارهای اصلی کشورهای عربی است.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: در جنگ نیابتی داعش گروه‌های مقاومت همانند ایران شکل گرفت و با سازماندهی توانستند جلوی پیشروی‌شان را گرفته و عقب‌روی را به آن‌ها تحمیل کنند و اکنون کابوسی برای ابرقدرت‌هایی است که حامی آن‌ها شده است.

ربانی بیان داشت: گاهی صحنه‌های ددمنشانه‌ای که از این جنگ‌های نیابتی دیده می‌شود شبیه اقدامات بعثی‌هاست که در حمله ناجوانمردانه در بعضی از شهرهای مرزی اقداماتی همانند داعش را به راه انداختند و ده‌ها سر را بریدند.

وی افزود: بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین جنگ را به ما تحمیل کردند که از لحاظ کمی و کیفی با هیچکدام از جنگ‌های ما قابل مقایسه نیست، همه دشمنان در مقابل ما ایستادند از زمین و هوا با حمایت غرب و پشتیبانی بعضی از کشورهای مرتجع عرب و تبلیغات گسترده به ایران تجاوز کردند.

ربانی گفت: نسل دوم و سوم به یاد ندارند چه جنایات و اقدامات سبعانه‌ای به راه انداختند، در جنگ کشورهای غربی با همه امکانات پشت سر صدام ایستادند بدون رعایت هر گونه انسانیت و حقوق بشر بیش از 2 هزار شبانه روز توپ و تانک بر روی کشور ریختند.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: اما رزمندگان ما بدون سلاح در مقابل تانک‌های دشمن ایستادند و دستاوردهای بزرگ که از جنگ تحمیلی به‌دست آوردیم تشکیل یگان‌های منسجم دفاعی در مقابل دشمنان بود.

وی گفت: اکنون فرهنگ دفاع، ایثار و شهادت و پیام اصلی انقلاب امتداد پیدا کرده است و تا پشت مرزهای رژیم صهیونیستی پیش رفته است و در جنگ نیابتی داعش گروه‌های مقاومت همانند ایران شکل گرفت و با سازماندهی توانستند جلوی پیشروی‌شان را گرفته عقب روی را به آن‌ها تحمیل کنند و اکنون کابوسی برای ابرقدرتهایی است که حامی آن‌ها بودند.

ربانی خاطرنشان کرد: آنچه که ما در این مسیر باید درس بگیریم و به‌عنوان بزرگترین دستاورد انقلاب باید توجه کنیم فرهنگ ایثار، مقاومت جهاد و شهادت است.

وی گفت: یادواره شهدا که در واقع شهدا میزبان هستند فقط در لفظ و گفتار نیست بلکه انتقال فرهنگ و روحیه است و در دورانی که دشمن با تمام ابزارهای ارتباطی کشور را مورد تهاجم قرار داده است یادواره های شهدا پیام را از یک نسل به نسل دیگر منتقل می‌‌کند.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: وصف شهید و شهادت منفصل و منقطع از دنیا نیست شهدا که در وصفشان آمده است شاهد هستند و شفاعت می‌کنند و تک تک ما را دعوت کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار