خطیب جمعه شهرستان لنده گفت: اظهارات بی پایه، سخیف و بچه گانه ترامپ رئیس جمهور امریکا نشان از انزوال قدرت سیاسی در این کشور است.
کد خبر: ۸۹۲۲۱۸۲
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده با تسیلت ایام حزن و اندوه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اظهارکرد: ماه محرم ماه عشق و جوشش محبت بی نظیر عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نسبت به امام شهیدشان است.

وی افزود: محرم در فرهنگ ما نمایانگر یک تاریخ همیشه زنده است که بعد از ۱۴۰۰ سال جوشش و محبت همه جهانیان نسبت به آن بیشتر و بیشتر می‌شود.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده تصریح کرد: هئیت‌ها و دستجات عزاداری باید به دور از هرگونه حواشی به تبین ارزش‌ها و فرهنگ حسینی بپردازند.

وی تاکیدکرد: ماه محرم فرصتی است برای تبین و تشریح حادثه عظیم عاشورا و ترویج فرهنگ ناب حسینی و انتقال آن به نسل جوان و تشنه حقیقت ناب.

محمودی اصل اظهارکرد: هیئت‌های عزاداری باید رقابت‌ها را کنار بگذارند و به ارزش‌های معنوی و مباحث مهم در هئیت‌ها بپردازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: ماه محرم فرصتی برای احیاء سنت حسنه و واجب فراموش شده امربه معروف و نهی از منکر است.

وی در ادامه در خصوص نذورات و ایجاد شبهات در این حوزه گفت: کسانی که حتی یک روز از گذشت و گذار در کشور‌های اروپایی و غربی برای خوش گذرانی کاسته نمی‌شود توزیع نذورات در ایام ماه محرم و صفر را اسراف می‌دانند آیا اسراف سفر‌های خارجی است یا هزینه برای ترویج فرهنگ عاشورا در کشور.

امام جمعه شهرستان لنده ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: دفاع مقدس یادآور حماسه‌ها و رشادت‌های ملت ایران است که جانانه در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب ایستادگی کردند.

وی تاکیدکرد: اگر از خود گذشتگی و مجاهدت شهیدان، ایثارگران و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس نبود امروز این همه پیشرفت در زمینه‌های مختلف را در سایه تهدید‌ها و تحریم‌ها به دست نمی‌آوردیم.

خطیب جمعه این شهرستان در ادامه یاداورشد: دفاع مقدس نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی در ابعاد خودکفایی و توانمندی ایران اسلامی است چرا که در اوایل جنگ که ما توانایی ساخت کلاشینکف را هم نداشتیم به گونه‌ای از تحریم‌ها استفاده کردیم که امروز توانایی موشکی ما به برد بالای دو هزار کیلومتر و بیشتر هم رسیده است.

وی ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی گفت: شروع سال تحصیلی جدید فرصتی تازه برای علم اندوزی و آغازی برای تعلیم و تربیت در کشور است که والدین و معلمان باید به درستی به وظیفه خود عمل کنند.

خطیب جمعه شهرستان لنده ضمن محکوم کردن اظهارات سخیف و بچه گانه ترامپ گفت: این اظهارات نشان دهنده بی محتوا بودن و کذب بودن ادعای رئیس جمهور امریکا وحمایت از رژیم جعلی اسرائیل است.

وی گفت: جنایات امریکا و رژیم صهیونسیتی در عراق، سوریه، افغانستان، یمن و دیگر کشور‌های اسلامی و نسل کشی در میانمار برای همه دولت‌ها و ملت‌های جهان آشکار است.

محمودی اصل تاکیدکرد: داعش نطفه‌ی ناخلف امریکا و اسرائیل است که برای قتل عام مسلمانان و برهم زدن نظم و امنیت منطقه به وجود آمد که با استراتژی موفق جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت شکستی سخت در سوریه و عراق را تجربه کرده است.

امام جمعه لنده گفت: بنا به اظهارات فرمانده ارشد نظامی سپاه قدس سردارسلیمانی در آینده نزدیک نابودی داعش را در مناطق آزاد شده سوریه و عراق را جشن خواهیم گرفت.

وی از مواضع رئیس جمهوری ایران در دیدار با روسای جمهور کشور‌های جهان و سازمان ملل در محکومیت و پاسخ کوبنده به ترامپ تقدیر کرد.

محمودی اصل گفت: هرگاه با اقتدار عاشورایی پاسخ یاوه گویی‌های دشمنان را دادیم توانستم در مسیر هیات من الذاله قدم برداریم و تازمانی در این مسیر هستیم از هیچ قدرتی نخواهیم ترسید و پاسخ‌ها نیز آنی خواهند بود.
ارسال نظرات