همزمان با 37سالگرد دفاع جانانه و ایثارگری دلاورمردان و شیرزنان جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی رژه نیروهای مسلح شهرستان خوی با تمامی امکانات و تجهیزات در مقابل تمثال مبارک حضرت امام(ره) و کلام الله مجید برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۲۲۲۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام جمعه شهرستان خوی در آیین رژه ملی دفاع مقدس ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان اظهار داشت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس  یکی از مهمترین علت های زنده نگه داشتن و تداوم حرکت عاشورایی ملت ایران در دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) است.

حجت الاسلام سیدرضی شکوری گفت: دفاع مقدس یعنی اینکه عاشورائیان خمینی(ره) راه عاشوراییان حسینی را ادامه می دهند تا به نهضت مهدوی برسند.

وی با اشاره به آیه (واعدوا لهم ماستطعتم من قوه که در آرم سپاه درج شده گفت: بنا به فرموده حضرت امام(ره) یعنی سپاه باید در برابر دشمن از هرجهت آمادگی داشته باشد و هدف از آمادگی یعنی ترساندن دشمن از لحاظ قدرت و توان نظامی و فکری. حال فرق نمی کند دشمن داخلی باشد یا خارجی.

امام جمعه خوی ادامه داد: امام (ره) همچنین در رابطه با درج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در کنار آرم سپاه نظر دادند که کلمه ایران برداشته شود چرا که سپاه ماموریتش اسلامی و دینی است.

وی خاطر نشان کرد: از برکات نظام مقدس اسلامی این بود که پرده از چهره جهانخواران برداشته شود، انقلاب در جهان ثابت شود، ریشه های انقلاب در خاورمیانه ترویج شود و...

حجت الاسلام شکوری همچنین به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا اشاره و ابراز داشت:  دشمنان چون در 8سال دفاع مقدس و حمله نظامی نتوانستند به اهداف شوم خود برسند دست به جنگ نرم زدند و با دیدن بصیرت و آگاهی مردم در برابر تهدید و توطئه ها و خوردن سیلی  در جنگ با یمن،لبنان،سوریه و... از روی نادانی و ابلهانه هر حرفی به دهان میاید بدون اندیشه و فکر بیان می کنند.

وی گفت: قدرت موشکی ایران ترس و واهمه دشمنان را چندبرابر کرده و زمانی هم دیده با به شهادت رسیدن مدافعان حرم روحیه مسلمانان از اسلام و قرآن زدوده نمی شود از روی عصبانیت دست به هر کاری می زنند.

امام جمعه شهرستان خوی در پایان سخنان خود به سخن تاریخی شهید بهشتی اشاره کرد و با تاکید بیشتر گفت: آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر ملت ما همین است که می شناسی.

فرمانده قرارگاه ابا عبدالله الحسین(ع) نیز در ابتدا ضمن خیرمقدم گویی و تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: دشمن از همان روز اول انقلاب تمامی تهدیدها و ترفندهای خود را برای ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران به کاربرده است اما به به برکت خون شهیدان و پرچم اسلام و تدبیرحکیمانه امام و فداکاری امت ایران باشکست روبرو شد.

سرهنگ پاسدار محمد باقر علایی افزود: براندازی نظام از طریق آشوب و اغتشاش، تروز شخصیتهای انقلاب، ایجاد اختلاف قومی و مذهبی، تحریمهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و.. از جمله تهدیدهات دشمنان است اما مردم بصیر و ولایت مدار و باتدبیر حکیمانه امام از این امتهان سربلند بیرون آمدند.

وی در ادامه نطق ابلهانه رئیس جمهور آمریکا را سبک مغزی خواند و گفت: چون دست آمریکا در همه جا از رسیدن به اهداف شومش کوتاه شد از فرط ناراحتی نفهمید که چه به زبان می آورد.

علایی در پایان گفت: باید روز آخر شهریور را به مناسبت سالگرد مقاومت دلیرانه مردان و زنان که از کمال معرفت آنان سرچشمه گرفته ارج نهاده به نسل های بعدی نیز انتقال دهیم.

گفتنی است قبل از آغاز مراسم امام جمعه، نماینده مردم شهرهای خوی و چایباره در مجلس، اعضای شورا ی تامین، شورای اداری، مسئولین ادارات و سازمانها، فرماندهان نظامی و انتظامی و امنیتی ضمن ادای احترام به تمثال شهدا، از مقابل جایگاه نیز سان دیدند.

در ادامه پس از مراسم سوگواری ایام شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) و نمایش ورزشکاران بسیجی، رژه نیروهای مسلح، بسیج، گروهان مقاومت و خودرویی یگان های نظامی و انتظامی، ترابری، امدادی و پشتیبانی و حمل و نقل د ر مقابل تمثال مبارک حضرت امام(ره) و کلام الله مجید برگزار شد.

ارسال نظرات