امام جمعه شهرکرد گفت: توانمندی‌های ایران همه رنگ و بوی دفاعی دارد، این کشور همیشه صلح‌طلب بوده اما هرگز در برابر دشمن کوتاه نمی‌آید و از حیثیت و عزت خود دفاع می‌کند.
کد خبر: ۸۹۲۲۲۳۲
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد، اظهار کرد: این انتظار که جامعه روی پای خود بایستد و دل به بیگانه خوش نکند سیاست قرآنی است موضوع مهمی که مقام معظم رهبری در سخنان خود در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز به آن اشاره کردند.

وی با اشاره به اینکه باید به صورت مستمر با خدا ارتباط داشته باشیم و به غیر از خدا متکی نشویم، افزود: البته کمک کردن به دیگران منافاتی با این موضوع ندارد.

امام‌جمعه شهرکرد در ادامه خاطرنشان کرد: 31 شهریورماه هر سال به مناسبت آغاز حمله ددمنشانه صدام به ایران اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی در سال 59 به نام هفته دفاع مقدس نام گرفته است تا هم تقویت امور دفاعی و نمایش دستاوردهای دفاعی صورت گیرد و هم ازدیاد روحیه و نشاط عمومی جامعه را به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه هم‌اکنون جامعه به توانمندی خود باور دارد و باید این باور افزایش پیدا کند، ادامه داد: توانمندی‌های ایران همه رنگ و بوی دفاعی دارد، این کشور همیشه صلح‌طلب بوده اما هرگز در برابر دشمن کوتاه نمی‌آید و از حیثیت و عزت خود دفاع می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است برای نمایش دستاوردهای دفاعی ایران اسلامی، عنوان داشت: همچنین شرح دوران هشت ساله دفاع مقدس باید مرور شود و سعی کنیم ارزش‌های این دفاع را نه تنها فراموش بلکه نهادینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به آغاز ماه محرم و عاشورای حضرت اباعبدالله حسین (علیه السلام) اشاره و عنوان داشت: محرم امسال با برنامه زیبای کشوری همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور و با حضور بانوان و فرزندان شیرخوارشان آغاز شد.

حجت الاسلام نکونام اضافه کرد: مسئله محرم یک فرصت بسیار مهم است و شهادت امام حسین (علیه السلام) و قیام ایشان یک راه را در برابر ما قرار داده که عاشوراییان آن را زنده نگه می‌دارند، نباید اجازه دهیم که مقاصد شیطانی در بحث عاشورا که سراسر نور است ورود پیدا کند، با اشعار و نوحه‌های جهت‌دار، با راه‌اندازی دسته‌ها و هیئت‌های مورد پسند حضرت امام حسین (علیه السلام) و... باید این فرهنگ را زنده نگه داریم چراکه دشمن بیکار نمانده و درصدد از بین بردن فرهنگ حسینی است.

وی انقلاب اسلامی ایران را جدای از اهداف حسینی ندانست و تأکید کرد: این انقلاب بر مبنای اهداف حسینی شکل گرفته تا ظلم، بی‌عدالتی، ویژه‌خواری، تجاوز به بیت‌المال و... را از بین ببرد، پیوند انقلاب اسلامی با محرم نظام جمهوری اسلامی ایران را بیمه می‌کند و دشمنان را نا امید می‌کند.

امام‌جمعه شهرکرد ادامه داد: این هفته را هفته امر به معروف و نهی از منکر نامیده‌اند چراکه قیام امام حسین (علیه السلام) برای زنده نگه داشتن این امر مهم بود به عبارتی جامعه و انقلاب حسینی باید در پی زنده نگه داشتن مکتب حسینی با استفاده از امر به معروف و نهی از منکر باشد.

حجت الاسلام نکونام به بازگشایی مدارس و آغاز گسترده شدن سفره علم و دانش در سراسر کشور اشاره و بیان کرد: دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان عزم جدی برای حاکم کردن فضای گسترده علمی در جامعه دارند، علمی که توحیدی و تزکیه کننده انسان باشد، مجموعه آموزش و پرورش به دنبال سندهایی که دیگران ارائه می‌دهند نیستند و اگر سندی هم وجود داشته باشد خود فرهنگیان دست رد به آن می‌زنند.

وی به کشتار و نسل‌کشی مسلمانان میانمار و آواره کردن آن‌ها به کشورهای دیگری چون بنگلادش اشاره و گفت: این ظلم در حالی انجام می‌شود که دنیا تنها نظاره‌گر این جنایات بوده و سکوت مرگباری کرده است، فقط محکوم کردن این جنایات جواب ظلم را نمی‌دهد، در جهان اسلامی نیز متأسفانه کشورهایی تحت سلطه استکبار هستند و مواضعی که باید بگیرند را اتخاذ نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اهانت‌های رئیس‌جمهور آمریکا به ملت شریف ایران از سر قدرت نیست و موضع‌گیری‌های ایران در برابر این اهانت‌ها هم برای دفاع نیست بلکه آمریکایی‌ها از سر زبونی و ذلت این حرف‌های سفیهانه را زدند و مردم ایران نیز از سر قدرت از مواضع خود و انقلاب اسلامی دفاع می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این ملت یک شعار استراتژیک و اعتقادی است و آمریکا تا سلطه‌گری می‌کند و سیاست‌های نابخردانه دارد ادامه دارد و این شعار زنده می‌ماند.

امام‌جمعه شهرکرد عنوان داشت: بیش از دو سال پنج کشور سر میز مذاکره نشستند و برجام را تصویب نمودند اما الآن قصد دارند زیر همه چیز بزنند، البته این مسئله برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم ایران موضوع تازه‌ای نیست ولی برخی‌ها با خوش‌خیالی فکر می‌کردند با مذاکره می‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند که مواضع قدرتمند رئیس‌جمهور در سخنرانی خود پاسخ یاوه‌گویی آمریکایی‌ها را داد.

ارسال نظرات