امام جمعه موقت بروجن گفت: بسیجیان و نیروهای نظامی امنیت جامعه را به ارمغان آورده اند که باید شکر گزار این نعمت باشیم.
کد خبر: ۸۹۲۲۲۴۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸

باشگاه خبرنگاران، بروجن؛ حجت‌الاسلام سید مسیح حسینی امروز در خطبه‌های نمازجمعه بروجن با دعوت نمازگزاران به تقوا، با اشاره به هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد:  استفاده کردن از واژه هفته برای بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر مناسب نیست چرا که باید همه ادوار زندگی انسان مزین به این واجب الهی باشد.

وی در ادامه با اشاره به دستورات خداوند به پیامبر اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) برای اقامه نماز و اصرار بر آن و حفظ حجاب زنان، گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر فقط مربوط به اجتماع نیست، بلکه مقدمتاً باید از خانه و خانواده شروع بشود، نفیس‌ترین انسان‌ها نیز مورد خطاب امر به معروف برای خود و خانواده‌اش است، فلذا به منظور احیای امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید این امر مهم را در خانواده خود زنده کنیم.

امام جمعه موقت بروجن در ادامه هدف از قیام عاشورا را احیای امر به معروف دانست و گفت: اگر امر به معروف نبود امام حسین( علیه السلام ) و فرزندانش شهید نمی‌شدند، امام حسین ( علیه السلام ) فرمودند که من به شیوه جدم برای زنده نگه‌داشتن امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت قیام کردم؛ فلذا جامعه و خانواده با امر به معروف راه سعادت می‌پیماید، با امربه معروف زمین آباد می‌شود و امر جامعه مستقیم می‌شود.

حسینی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: کسی که در راه خدا جهاد کند چه پیروز شود و چه شهید شود اجر عظیم که لقای پروردگار است را درک می‌کند.

وی افزود: ما مدیون نیروهای نظامی و انتظامی هستیم که از دوران دفاع مقدس تاکنون دست طمع و کارشکنی شیاطین خارجی و داخلی را قطع کرده است، لذا باید شکرگذار بسیجی‌ها و نیروهای نظامی باشیم که امنیت کشور را به بار آورده‌اند و اینان هستند که عدالت را در دوران غیبت امام زمان ( علیه السلام ) به نسبت یا بعد از ظهور به طور کامل در سراسر گیتی گسترش خواهند داد.

امام جمعه موقت بروجن در پایان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان افزود: پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم ) فرمودند کسی که رنج یک ساعت تعلم را نپذیرد تا ابد در جهل و سرافکندگی خواهد بود، اهمیت آموزش و پرورش در کلام رهبری هم آشکار است و ایشان اولین و مهم‌ترین بحث در جمهوری اسلامی را تعلیم و تربیت دانسته‌اند.

ارسال نظرات