خبرهای داغ:
ظهر امروز:

نشست خبری اصحاب رسانه با رئیس و دبیر امر به معروف ونهی از منکر شهرستان گنبد کاووس

این نشست با حضورحجه الاسلام ترابی امام جمعه و سرهنگ پاسدار لشکر بلوکی و رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی گنبد کاووس و رسانه های مختلف در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۲۲۵۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، در این نشست بعد تلاوت قرآن کریم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض خیر مقدم و تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان ۲ واجب الهی در جامعه نهادینه شود.
 
 
شجاعی ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود:رشد جامعه به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد.
 سپس سرهنگ پاسدار لشکر بلوکی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن معرفی وتشریح چارت سازمانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گنبد و ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد گفت:قوام حکومت و نظام اسلامی  بستگی به اجرای امر به معروف و نهی از منکر دارد.
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر گنبد کاووس افزود: به هر میزانی که می شود امر به معروف و نهی از منکر را با ید توسعه دهیم.
 
 
فرمانده سپاه گنبد در ادامه افزود: در قسمت طلایه داران ۳۶ گروه مردم محور در بسیج تشکیل شده است.
در ادامه این نشست حجه الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه گنبدکاووس سخنانی بیان داشت.
وی گفت: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است از شعارهای امام خمینی (ره) بود که این شعارو انقلاب ما از شعاع های عاشوراست.
حجه الاسلام ترابی  فلسفه امر به معروف و نهی از منکر را نظارت عمومی دانست و گفت: اگر جامعه ای حساسیت نداشته باشد این جامعه جا دارد که دیگران برایش تصمیم بگیرند.
امام جمعه گنبد افزود: دشمن به دنبال حساسیت زدایی است ، این حساسیت ما دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد. یک فرد مومن باید حساسیت دینی داشته باشد.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گنبد فرق بین اسلام آمریکایی و اسلام را چنین بیان داشت: فرق بین اسلام امریکایی و اسلام ناب درداشتن حساسیت است اسلام ناب حساسیت دارد ولی اسلام آمریکایی حساسیت زداست . اگر این حساسیت در اسلام ناب نباشد آن اسلام اسلام مرده و آمریکایی است.
وی در ادامه افزود: این حساسیت در مورد مسایل اخلاقی کمی فرق دارد و بایدحساسیت روی مسایل اخلاقی حساسیت پنهان باشد  تا خدای ناکرده باعث ترویج فساد نشود ،پوشاندن و پنهان کردن باعث پاکی جامعه می شود.
حجه الاسلام ترابی انتظارش از مطبوعات را چنین بیان داشت: آنچه ما از مطبوعات انتظار داریم حساس بودن به مسایل جامعه است ،اعتراض معجزه می کند و جزو امر به معروف است.
امام جمعه گنبد در پایان گفت: مصلحت دنیا را اگر می خواهیم باید انقلاب و مسیر شهدا و امام(ره) را تقویت کنیم ، امربه معروف و نهی از منکر هزینه دارد باید هزینه را بدهیم ،آنچه همچون شهید حججی ها را می سازد ادبیات عاشورا و امام حسین (ع) است . ادبیات حق گویی را ترویج کنید هرچند هزینه داشته باشد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها