مدرس حوزه علمیه قم گفت: برای پرورش فرزندان خوب باید با قرآن و اهل بیت(ع) انس بگیرید و در مجالس اهل بیت(ع) شرکت کنید.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۰۵
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

انس با قرآن و اهل بیت(ع) لازمه پرورش فرزندان خوببه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام منوچهر خدارحمی در مراسم شیرخوارگان حسینی پایگاه مرضیه روستای شریف آباد اظهار داشت: حضرت علی اصغر(ع) با شهادت خود در کربلا، نهال اسلام را آبیاری کردند.

وی در توصیف منزلت 6 ماهه دشت کربلا افزود: حضرت علی اصغر(ع)، کسی است که ملائکه اجازه ندادند خون پاکش بر روی زمین ریخته شود.

مدرس حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما همه وظیفه داریم مرید حضرت علی اصغر(ع) باشیم و فرزندان خود را نیز علی اصغروار پرورش دهیم.

وی همچنین درباره شرایط تربیت فرزند صالح و خلف گفت: ما برای اینکه بتوانیم یک فرزند شایسته پرورش دهیم ابتدا باید با فردی که دارای اصل و ریشه خانوادگی است وصلت کنیم.

خدارحمی افزود: اصل دوم زمانی است که نطفه فرزند تشکیل می شود که باید دقت شود که مادر از مال شبه‌ناک ارتزاق نکند و سومین اصل در زمان بارداری است که خلقیات و ذهنیت مادر به بچه منتقل می شود، پس مادر وظیفه دارد که اعمال و ذهنیت پاک و مثبتی داشته باشد.

وی ادامه داد: آخرین اصل نیز زمان شیر دادن مادر به نوزاد است که شایسته است مادر با وضو به نوزاد خود شیر دهد.

مدرس حوزه علمیه قم تصریح کرد: چنانچه می خواهید فرزندان خوبی پرورش دهید، باید با قرآن و اهل بیت(ع) انس بگیرید و در مجالس اهل بیت(ع) شرکت کنید.

وی با اشاره به آغاز ایام محرم، درباره شرایط نذر کردن گفت: نذر کردن چند شرط دارد اول آنکه فرد نذرکننده باید هوشیار و بیدار باشد بنابراین نذر کردن در خواب مورد قبول نیست، شرط دیگر در ارتباط با بانوان است که باید با اذن شوهر نذر کنند و همچنین از دیگر شرایط نذر کردن، خواندن صیغه نذر است که هم می تواند به زبان فارسی گفته شود و هم به عربی، اما در هر دو صورت نذرکننده باید قید کند که «فلان کار به گردن من است » در غیر اینصورت صیغه نذر صحیح نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات