خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه پروژه بازار الکترونیک به صورت پایلوت در استان فارس در حال انجام است گفت: بعد از آن در بقیه استان‌ها اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۵۵
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

حسین مهری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کارگاه سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت املاک کشور "سیماک" با بیان اینکه امروز سه پروژه در پست استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از آنها سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت املاک کشور است اظهار داشت: با این سامانه شهروندان نیازی برای مراجعه حضوری جهت انجام امور ملک خود به سازمان‌های مختلف ندارند بلکه یک‌بار به مراکز آی.سی.تی روستایی یا دفاتر پیشخوان و دفاتر پست مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این دفاتر پرونده‌ای به صورت الکترونیکی تشکیل می‌شود که اطلاعات این پرونده به صورت الکترونیکی به 28 سازمانی که با املاک سر و کار دارند مبادله می‌شود افزود: حسن این کار در این است که از رفت و آمد مردم به ادارات مختلف کاسته می‌شود، فساد در بخش املاک و زمین‌خواری کاهش می‌یابد، نظارت مسئولان بر بخش املاک افزایش می‌یابد و ‌در نهایت اجحاف در حق مردم نخواهد شد چون این نرم افزار یک نرم‌افزار کاملا دانش‌بنیان است.

مهری بیان کرد: برای استفاده از سامانه سیماک در فاز نخست دهیاری‌ها آموزش می‌بینند که این‌کار حدود 3 ماه طول می‌کشد و در واقع بعد از این مردم می‌توانند از خدمات این سامانه استفاده کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست کشور با بیان اینکه تاکنون سامانه سیماک در سه استان کرمان، البرز و گیلان اجرایی و عملیاتی شده، در 11 استان شروع عملیات را داشتیم که استان فارس در واقع یازدهمین استان بوده است افزود: استان فارس به دلیل زیرساخت‌هایی که داشته و به دلیل حمایت‌های مسئولان مربوط سرعت کار در استان فارس بالا است و فکر کنم چهارمین استانی باشد که بتوانیم این پروژه را در آن اجرایی و عملیاتی کنیم.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه پروژه "پستمن" دومین پروژه‌ای است که امروز در پست استان فارس به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: این طرح خدمات پیکی و پستی به صورت آنلاین در اختیار شهروندان شیراز قرار می‌دهد و شهروندان در هر لحظه که اراده کنند نامه‌رسان ما در کنار آنها است و امید است تا پایان سال در شهرهای بزرگ فارس این پروژه راه‌اندازی شود.

مهری با بیان اینکه تاکنون از طریق پروژه پستمن برای 153 نفر در شیراز اشتغال‌ ایجاد شده است و امید است تا پایان سال به 1000 نفر برسد، اظهار داشت: بحث ایجاد اشتغال به صورت جدی در دستور کار ما قرار دارد و یکی از اثرات پروژه پستمن و بازار الکترونیک ایجاد اشتغال است.

وی سومین پروژه‌ای که امروز رونمایی شد پروژه بازار الکترونیک است که به صورت محلی در استان فارس راه‌اندازی شده است و در تمام استان فارس شهروندان می‌توانند محصولات باغی، تولیدات صنایع دستی و غیره را در این بازار الکترونیک ارائه کنند، افزود: این بازار الکترونیک در فروش محصولات تاثیر زیادی دارد و جلوی واسطه‌ها را نیز می‌گیرد چون در کشور ما بین 35 تا 500 درصد هزینه‌های توزیع، پخش و دلالی است به ویژه در بحث محصولات باغی به شدت واسطه‌ها سود می‌برند و با این حرکت هزینه‌ها به حدود 13 درصد می‌رسد و شهروندان به راحتی با قیمت پایین محصولات را خریداری می‌کنند و تولیدکنندگان نیز با قیمت مناسب محصولات خود را ارائه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پست کشور با بیان اینکه پروژه بازار الکترونیک به صورت پایلوت در استان فارس در حال انجام است و بعد از آن در بقیه استان‌ها اجرا می‌شود، گفت: برای ارائه بهتر خدمات به شهروندان باید روش‌های سنتی را کنار بگذاریم و به روش‌های نوین رو آوریم.

این مسئول اطلاعات هویت اشخاص، هویت مکان‌ها و هویت کسب و کار را سه ضلع مثلث شفافیت اطلاعات در کشور نامید و اظهار داشت: تا زمانی که این سه ضلع مثلث اطلاعاتی کامل و به هم وصل نشوند نمی‌توان به شفافیت اطلاعات دست یافت.

مهری با بیان اینکه در بحث تکمیل هویت مکان باید مکان‌ها با یک کد یونیک شناخته شوند، آدرس استاندارد به مکان‌ها داده شود، مکان‌ها ژئوکد شوند و طول عرض جغرافیایی آنها مشخص شود و در نهایت همه این اطلاعات در پارسل‌های مختلف بومی شوند افزود: در کشور ما از یک مکان با هزینه‌های بسیار بارها اطلاعات برداشت می‌شود و هیچ استفاده بهینه‌ای از آن نمی‌شود در صورتی که در دنیا از یک مکان یک‌بار اطلاعات برداشت می‌شود و بارها از آن استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها