خبرهای داغ:
در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست کشور سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور "سیماک"، سامانه پیک موتوری آنلاین و سامانه تجارت الکترونیک در استان فارس راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۵۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست کشور سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک)، سامانه پیک موتوری آنلاین و سامانه تجارت الکترونیک پیش از ظهر امروز در استان فارس راه‌اندازی شد.

اجرای سامانه سیماک در استان فارس از ابتدای سال 97

یدالله رحمانی، معاون عمرانی استاندار فارس، در این مراسم با بیان اینکه استان فارس اقدامات خوبی در راستای اجرای سامانه سیماک و پروژه GNAF انجام داده است، اظهار داشت: گام نسخت تهیه اطلاعات بوده است که در مناطق شهری و روستایی اطلاعات بهنگام‌سازی شده است و از این حیث اطلاعات کامل است.

رحمانی خاطرنشن کرد: در پلاک‌کوبی نیز در مناطق شهری و روستایی استان فارس پیشرفت خوبی داشتیم و بالغ بر 85 درصد مکان‌ها پلاک‌کوبی شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون 70 درصد اطلاعات اجرای این سامانه در استان فارس آماده‌سازی شده  و در اختیار اداره کل پست استان به عنوان دبیرخانه اجرای این سامانه گذاشته شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که در سه ماه آینده تمام دهیاری‌ها آموزش‌های لازم برای اجرای این سامانه را کسب کنند و در پایان سال فاز بعدی این سامانه یعنی استعلام از سایر دستگاه‌ها مرتبط با املاک اجرا شود. در ابتدای سال 97 نیز سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت املاک در استان فارس عملیاتی می‌شود.

بهنگام‌سازی 3.3 میلیون اطلاعات در استان فارس 

احمدرضا واعظ‌پور، مدیرعامل شرکت پست استان فارس، نیز در این مراسم با بیان اینکه تاکنون 3 میلیون و 300 هزار اطلاعات در شهرها و روستاهای استان فارس بهنگام شده است اظهار داشت: برای بهنگام‌سازی این اطلاعات 2.5 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون 676 قطعه پلاک در شهرها و 687 هزار قطعه پلاک در روستاهای استان فارس پلاک‌کوبی شده است گفت: هشت شهر استان فارس از جمله شهر شیراز دارای نقشه پارسل‌بندی هستند و 94 شهر نیز دارای نقشه اتوکد است.

مدیرعامل شرکت پست استان فارس با بیان اینکه سامانه «پستمن» با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و زیر نظر اداره پست استان فارس در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: تاکنون 153 نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که 43 نفر از آنها در سامانه معرفی شده و تشکیل پرنده داده‌اند.

وی با بیان اینکه تمرکز سامانه تجارت الکترونیک نیز بر تولیدات استان فارس است، افزود: در این سامانه علاوه بر فروش سوغات، صنایع دستی و محصولات استان فارس بخشی تحت عنوان «هنر در خانه» وجود دارد که تاکنون 6 تولیدکننده خانگی در آن فعالیت دارند.

ارسال روزانه 90 تن بار به کشور قطر 

علی همتی، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، نیز در این مراسم با بیان اینکه 4200 واحد صنعتی، 580 واحد معدنی و 160 هزار واحد صنفی در استان فارس در حال فعالیت هستند اظهار داشت: 35 درصد از اقتصاد استان فارس در مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت تعریف شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این ما 36 واحد دانش‌بنیان در استان فارس داشتیم اما در حال حاضر این رقم به بالای 100 واحد رسیده است، گفت: در پنج ماهه نخست امسال صادرات غیرنفتی فارس 29 درصد رشد داشته است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد: با راه‌اندازی کارگو هوایی در فرودگاه شهید دستغیب شیراز روزانه 90 تن بار هوایی از استان فارس به کشور قطر ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 663 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح ارتقا توان تولید به واحدهای تولیدی استان فارس پرداخت شده است گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی استان فارس تنها استان بزرگی است که در رنکینگ اول قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها