فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص)تاکید کرد: ظهور نیروهای قدرتمند حشدالشعبی در عراق برگفته از فرهنگ دفاع مقدس است که در سراسر منطقه ریشه دوانده و مشابه آن در سوریه، یمن، بحرین، غزه و لبنان نیز مشاهده می شود.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۸۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،

؛سردار سرلشکر غلامعلی رشید ، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در مراسم سراسری رژه نیروهای مسلح که صبح امروز در کنار آب های نیلگون خلیج فارس در شهرستان بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد:۳۸سال از تجاوز سراسری دشمن به ایران می گذرد همچنین ۲۸ سال از جنگ گذشته و ملت ما هنوز در جنگ زندگی می کند و از خوب و بد جنگ متاثر می شویم.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس حادثه بزرگ تاریخی برای کشور ما و جان بود چرا که جنگ ما از بسیاری از جنگ هایی که در دوران نظام دو قطبی در جهان اتفاق افتاده بود و حتی جنگ هایی که بعد از جنگ های ما رخ داده مهم تر است.

رشید با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ،جهان در آستانه تغییری مهم قرار گرفت ، افزود: در دورانی که دول شرق و غرب دنیا را تحت سیطره خود قرار داده بودند امام راحل با تکیه بر سیاست بزرگ نه شرقی و نه غربی خط بطلانی بر روی تمام قدرت های استکباری جهان کشید و آنها را انکار کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در بحبوحه سلطه گری و تجاوزهای استعمارگران از اسلام گفت و جهان اسلام را متحول کرد

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) تصریح کرد: در دورانی که دو ابر قدرت شرق و غرب در تلاش بودند که سهم بیشتر از دنیا کسب کنند به دفاع از صدام و مقابله با انقلاب اسلامی ایران برخواستند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس ما در اشل جهانی قرار می گیرد، تاکید کرد: در دوران هشت ساله دفاع مقدس این ملت ایران و نیروهای مسلح برخواسته از این مرز و بوم همچون ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی و بسیجی بود که فاتح میدان نبرد شد.

رشید بیان کرد: جنگ افروزی دشمنان انقلاب با مشارکت آلمان، انگلیس و فرانسه و کمک های بی حد و حصر به صدام چهره بدی از جنگ را به جا گذاشت و نابودی خرمشهر و حلبچه را به نابودی کشاند.

وی با تاکید بر اینکه باید حقیقت جنگ را جوانان گفت،ادامه داد:فرماندهان شهید و زنده ارتش و سپاه پاسداران انسان های بزرگی بودند که با حماسه آفرینی خود نقطه حیات و تعادل انقلاب را رقم زدند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) اظهار کرد:حماسه در جنگ بدون روح بزرگ و رجز خوانی معنایی نداشت لذا فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران حماسه سرایان بزرگی بودند که جان های به پناه آمده را در درگاه احدیت به آرامش می رساندند.

وی با بیان اینکه فرماندهان شهید حماسه سازانی آرمان خواه ، مسئول و بی ادعا بودند،افزود: امام راحل در راس همه رزمندگان حماسه سرای بزرگ تاریخ و جهان قرار دارند.

رشید با اشاره به اینکه بزرگداشت دفاع مقدس ریشه در اعتقاد به خدا و برای دستیابی به آرمان های بلند انقلاب دارد، یادآور شد: الگوی فکری ملت ایران در دفاع مقدس برآمده از مکتب عاشورا و نهضت حسینی است.

وی با بیان اینکه تلاقی دفاع مقدس و عاشورای حسینی یادآور الهام بخشی عاشورا در تفکر رزمندگان است،ادامه داد: حذف صدام و حزب بعث متجاوز و استقرار یکدلی میان مردم بغداد و سرزمین سیدالشهدا حاصل مقاومت نیروهای مسلح ایران است که در امتداد هشت سال دفاع مقدس رقم خورده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص)تاکید کرد: ظهور نیروهای قدرتمند حشدالشعبی و مدافع مردمی در عراق در کنار سایر نیروهای مسلح این کشور برگفته از فرهنگ دفاع مقدس است که در سراسر منطقه ریشه دوانده و مشابه آن در سوریه، یمن، بحرین، غزه و لبنان نیز مشاهده می شود تا بینی کارگزاران نظام سلطه را به خاک مالیده شود.

وی ادامه داد: نقش بی بدیل و تاثیرگذار سردار سلیمانی در ساماندهی جبهه مقاومت و ستاد مبارزه با صهیونیست ها از بغداد تا بیروت،فلسطین و یمن به معنای بارور شدن ارزش های دفاع مقدس در سطح راهبری است.

رشید با اشاره به اینکه مهم ترین عامل عزت و قدرت ایران تکیه بر توان داخلی است،افزود:امروز قدرت بازدارندگی ایران حاصل زحمات و تلاش های مظلومین دوران دفاع مقدس بوده که این قدرت و هوشمندی حاصل تدابیر فرمانده کل قواست .

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) ادامه داد:قراردادبرجام حاصل تعهد، مسئولیت پذیری و پایبندی نظام ایران برای براقراری صلح و امنیت منطقه براساس قدرت بازدارندگی است والا این قدرت در سال های اخیر نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است.

وی گفت: قدرت نظامی و نیروهای مسلح این پیام را یادآور می شود که هر گونه اشتباه محاسبتی در مورد ایران پیمان شکنان را با عواقب و نتایج جبران ناپذیری را همراه خواهد کرد.

رشید تاکید کرد: نقض قراردادبرجام از سوی آمریکا اثبات کننده شرارت،حقه بازی و خباثت آمریکاست لذا جمهوری اسلامی ایران با ساماندهی قدرت نظامی یکپارچه دشمن را از فکر تجاوز به این آب و خاک برحذر می دارد.

ارسال نظرات