خبرهای داغ:
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: رزمندگان با الهام از امام حسین (ع) در دفاع مقدس مبارزه می‌کردند و الگو‌گیری از ایشان سبب شد با دست خالی هشت سال با دشمن خبیث و دشمنی که بیش از ۷۰ کشور به آن کمک می‌کردند پیروز شوند.
کد خبر: ۸۹۲۲۴۱۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، مجتبی شیروانیان پیش از ظهر امروز در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس که مقارن با دهه اول محرم شده است را گرامی می‌داریم؛ رزمندگان با الهام از امام حسین (ع) در دفاع مقدس مبارزه می‌کردند و الگو‌گیری از ایشان سبب شد با دست خالی هشت سال با دشمن خبیث و دشمنی که بیش از ۷۰ کشور به آن کمک می‌کردند پیروز شوند.

وی ادامه داد: در زمان جنگ ما در ظاهر با رژیم بعث عراق می‌جنگیدیم اما بیش از نیمی از جهان از این رژیم پشتیبانی می‌کرد؛ رزمندگان ما با شرایط آن زمان که تازه انقلاب پایان یافته بود و ارتش سازماندهی لازم را نداشت و سپاه تازه تشکیل شده بود و بسیج مردمی با حداقل آموزش و توانمندی تجهیزاتی تازه شکل گرفته بود میهن اسلامی ما را از اشغال توسط دشمن نجات دادند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: در 31 شهریور‌ماه دشمن به خاک ما وارد شد و تجهیزات را به وسیله بمب‌باران از بین بردند و پیش‌بینی کرده بودند در یک هفته به تهران می‌رسند؛ اما پیروی از قیام عاشورا سبب شد رزمندگان در مقابل این تعصی بایستند و هشت سال دفاع مقدس باعث شد نیرو‌های ما حماسه‌آفرینی کنند.

شیروانیان تصریح کرد: در آستانه 5 مهر‌ماه سالروز شکست حصر آبادان هستیم و این اتفاق با دستوری از سوی امام راحل انجام شد؛ رهبر ما نشان داد می‌تواند فرمانده کل قوا باشد و خیلی خوب این فرماندهی را انجام دهد.

وی اذعان کرد: با ولایت‌پذیری رزمندگان و وحدت و همدلی موجود فرمان‌های امام راحل دنبال شد و عملیات شکست حصر آبادان انجام گرفت و آبادان کاملاً آزاد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان بیان داشت: آمریکا، شوروری سابق، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و کشور‌های اروپایی از رژیم بعثی پشتیبانی می‌کردند و از انقلاب احساس خطر می‌کردند و همه توان خود را گذاشتند.

شیروانیان ادامه داد: با استحکاماتی که دشمن در منطقه عملیاتی بیت‌المقدس داشت فکر نمی‌کرد رزمندگان بتوانند خرمشهر را آزاد کنند؛ بعد از این عملیات بیت‌المقدس عملیات‌های دیگری از جمله کربلای 3 تا 10 و خیبر انجام و کمر ارتش عراق شکسته شد.

وی خاطر‌نشان کرد: دشمن زیر بار قطع‌نامه‌ها نمی‌رفت و ما نیز برای حق مردم ایران و شناسایی دشمن این قطع‌نامه‌ها را نمی‌پذیرفتیم؛ بعد از سال 67 که خاک ایران در اختیار دشمن نبود و خواسته‌های ایران حدوداً برآورده شد و به دلیل شرایط موجود در منطقه که مبارزه مستقیم با آمریکا بود و با صلاح‌دید امام راحل قطع‌نامه 598 پذیرفته شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تصریح کرد: با تشخیص امام راحل در جبهه شرکت کردیم و با صلاح ایشان از جنگ دست کشیدیم؛ دفاع هم‌چنان باقی است و در لبنان، عراق، سوریه و یمن شاهد الگو‌گیری رزمندگان از ایران هستیم در شرایطی که آمریکا نمی‌خواست این اتفاقات در مناطق مختلف شکل بگیرد.

شیروانیان افزود: در جنگ 33 روزه و 22 روزه و جنگ‌های مختلف که در منطقه اتفاق افتاد صلابت رزمندگان که از رزمندگان ایرانی الگو گرفته‌اند مشاهده شد.

وی گفت: امروز نیز مدافعان حرم حضور دارند که در دفاع مقدس به دنیا نیامده بودند با سیره شهدا و رزمندگان در جبهه‌ها حضور پیدا کردند و سبب شدند امروز در مرز‌ها و شهر‌ها با نیروی‌های تکفیری مبارزه نکنیم؛ این‌ها از برکات دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان خاطر‌نشان کرد: بیش از 20 سال است موزه دفاع مقدس اصفهان در حال ساخت است و باید با کمک مسؤولان به اتمام برسد؛ مردم باید از این مجموعه بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها