خبرهای داغ:
تقویم دوران دفاع مقدس را وقتی از میان اندک شنیده ها و دیده ها مرور می کنیم یک نکته مهم و حیاتی از آن دوران ذهن انسان را بیشتر به سمت خود معطوف می کند و آن ایثار رزمندگان از هر کوی و برزن کشور اسلامی مان بوده است.
کد خبر: ۸۹۲۲۵۱۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جوانانی که با الهام از حماسه عاشورا و قیام امام حسین(ع) از گوشه گوشه کشور با هر قوم و گویشی در تجلی فرهنگ ایثار و شهادت، در جبهه های نبرد دست به دست هم دادند تا وجبی از خاک جمهوری اسلامی ایران در تصرف دشمن نباشد.

این فرهنگ متعالی در بین رزمندگان که با اتحاد و همدلی آن ها نقطه اوج خود را در دفاع از سرزمین مان نشان داد حکایت از این دارد که مردان ایران اسلامی از هر کسوتی همراه با اعتقاد و خودباوری به این فرهنگ ایمان داشته و در پای بندی به آن از گرانبهاترین سرمایه خود که جانشان بود دریغ نکردند.

ولی آنچه امروز در برهه کنونی مهم به نظر می رسد نهادینه کردن این فرهنگ پایداری و مقاومت، و ایثار و جانفشانی است، در نبردی که دشمن آرام و بی صدا در برابر باورها و اعتقاداتمان قد علم کرده است و این میسر نمی شود مگر با زمینه سازی این فرهنگ با قالب ها و ابزارهای هنری که بتوان این نگاه ارزشمند رزمندگان را به زیبایی برای نسل جوان ترسیم کرد.

قالب های هنری که نکته مهمی در بسط و نشر فرهنگ به شمار می رود ولی در پرداخت به این ابزارها همچون لوح های فشرده، نرم افزارها، کتب و دهها اثر دیگر باید توجه کافی را داشت تا بتواند با ذائقه مخاطبان امروز همخوانی داشته و جوابگوی نیازهای کنونی آن ها باشد.

مخاطبانی که بیشتر آن ها تنها از زمان دوران دفاع مقدس روایات کوتاهی را شنیده اند و یا لحظه های کوتاهی را از رسانه ها دیده اند و امروز جا دارد که برای شناساندن چنین تاریخ مهمی که هر لحظه آن دوران حتی در کتاب های قطور نمی گنجد و در فیلم های بلند به تصویر در نمی آید کار شود مگر نه این که تاریخ هر ملتی با نقل آن در طول قرون امتداد می یابد تا آیندگان آرمان های انسانی خود را با آن اعتلا بخشند چنان که مردان ایران اسلامی آرمان های بلند خود را از تاریخ عاشورا الگو گرفتند و امروز اسوه بسیاری از ملت های منطقه در بیداری اسلامی است.

رقیه غلامی

ارسال نظرات