خطیب جمعه خلیل‌آباد گفت: طرح‌های آمریکا در منطقه شکست‌خورده است و ترامپ با این اظهارات سخیف و جاهلانه خود در سازمان ملل به دنبال جبران این شکست‌ها است.
کد خبر: ۸۹۲۲۵۲۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری  بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی ناهیدیدر خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خلیل‌آباد ضمن گرامیداشت دفاع مقدس اظهار داشت: موضوع دفاع یک موضوع عام است که در کلیه موجودات زنده وجود دارد.

هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌ها است

وی بابیان اینکه خداوند در قرآن دفاع از دین را بر عهده مردان مؤمن گذاشته است، خاطرنشان کرد: مؤمنان باید در دفاع از دین خود ظالم را عقب برانند و دست دشمن را از خاک، ناموس و وطن خود دور کنند.

خطیب جمعه خلیل‌آباد بابیان اینکه جنگ تحمیلی جنگی بود که هیچ‌کس پایان آن را نمی‌دانست و بعد از همه تهدید‌ها از داخل و خارج بر ملت ایران تحمیل شد، تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای گرامیداشت حماسه‌آفرینی رزمندگان، جانبازان و شهدا است.

سخنان جاهلانه ترامپ با پاسخ انقلابی مسئولان همراه بود

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل، اذعان کرد: سخنان سخیف و جاهلانه رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل با پاسخ انقلابی، قاطع و محکم مسئولان نظام و رئیس‌جمهور همراه بود.

ناهیدی با تأکید بر اینکه طرح‌های آمریکا در منطقه شکست‌خورده است، عنوان کرد: طراحی آمریکا برای تجزیه عراق و سوریه با شکست گروه‌های تکفیری بی‌نتیجه مانده است و با این اظهارات خود در سازمان ملل به دنبال جبران شکست‌های خود است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموختگان نیرو‌های انتظامی ابراز داشت: دل بستن به دشمن در این مسیر یک اشتباه راهبردی است.

مرحوم آیت‌الله معصومی خدمات زیادی برای نظام و انقلاب انجام داد

امام‌جمعه خلیل‌آباد در ادامه ضمن تسلیت درگذشت مرحوم آیت‌الله معصومی، تأکید کرد: آیت‌الله معصومی مبارزات چشمگیری در دوران قبل از انقلاب داشتند که باعث زندانی شدن و شکنجه و حتی تبعید این مرحوم توسط رژیم ستم‌شاهی شده بود.

وی همچنین ادامه داد: این مرحوم در طول حیات گران‌بهای خود، خدمات زیادی را برای نظام و انقلاب انجام داد و تسلیت مقام معظم رهبری نشان از اهمیت جایگاه آن مرحوم در نظام و انقلاب بود.

اگر چرایی قیام عاشورا تبیین شود اتفاقات بزرگی خواهد افتاد

حجت‌الاسلام ناهیدی ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و با اشاره به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد محرم و عاشورای حسینی، تصریح کرد: هنوز ظرفیت‌های مهمی از عاشورای حسینی ناشناخته مانده است و آنچه به آن پرداخته‌شده درباره چگونگی برگزاری مراسم عزای حسینی است.

وی بابیان اینکه در برنامه‌های محرم بیشتر به ابزار برگزاری مراسم محرم توجه شده است، اذعان کرد: ابزار‌ها سال‌به‌سال رونق بیشتری پیدا می‌کند، ولی به چرایی عاشورای حسینی کمتر توجه شده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: همین مقدار اندک باعث حفظ مکتب امام حسین (ع) و اسلام شده است و اگر همین ظرفیت‌ها در محرم، صفر و عاشورا جریان پیدا کند و چرایی قیام امام حسین (ع) تبیین شود اتفاقات بزرگی خواهد افتاد.

جامعه نیازمند اخلاق و عقاید اسلامی است

وی با تأکید بر اینکه عاشورا فرصتی برای تنظیم نوع نگرش‌ها است که باید توسط سخنرانان و مداحان در این ماه تبیین شود، عنوان کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) سرچشمه‌ای برای عدالت و روشنگری است که مورد آماج تهاجم دشمنان قرار داشته است.

ناهیدی در پایان اخلاق و عقاید اسلامی را ازجمله مهم‌ترین نیاز‌های جامعه دانست و خاطرنشان کرد: خطبا، مداحان و هیئت‌امنای تکایا باید به دنبال جذب حداکثری جوانان به مجالس امام حسین (ع) باشند و از ارتکاب گناه و تخلف از شرع بر حذر باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها