خبرهای داغ:
دکتر موسی خانی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید:

آنچه عامل پیشرفت می شود، علاقه و پشتکار است

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور دانشجویان تازه وارد و خانواده های آنان و دکتر موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۲۵۸۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، در این مراسم باشکوه که در سالن امینی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، دانشجویان تازه وارد با عبور از زیر قرآن و در کنار خانواده های خود، ورود به دانشگاه و آغاز سال تحصیلی را گرامی داشتند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این مراسم ضمن تقدیر از برگزار کنندکان آن، گفت: ما از نخستین روزی که کار در این دانشگاه را آغاز کردیم، تقریبا هیچ چیزی نداشتیم، اما یک باور داشتیم و آن هم "ما می توانیم" بود؛ همان جمله ای که امام راحل (ره) بر آن تاکید داشتند.

دکتر موسی خانی ادامه داد: ما سعی داشتیم که یک دانشگاه خوب بسازیم تا از سرمایه های عظیم انسانی به بهترین شکل استفاده کنیم و خداوند متعال را شاکریم که در این راه موفق شده ایم.

وی با اشاره به حضور دانشجویان و دانش آموختگان موفق و افتخارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در دانشگاه های بزرگ کشور و دنیا، اظهار داشت: فرزندان ایران زمین از نظر استعداد و توانایی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و این بارو غلط است که دانشجویان بدون کنکور یا دانشگاه آزاد اسلامی در سطح پایین تری قرار دارند، آنچه عامل پیشرفت می شود، علاقه و پشتکار است. اگر باور داشته باشیم می توانیم در همه ی عرصه ها پیشتاز باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: اگر انقلاب چهارم صنعتی را بررسی کنیم، در می یابیم که یکی از مباحث اصلی آن علم رباتیک است، که خوشبختانه این دانشگاه با جمع کردن بهترین های کشور در این حوزه توانسته خوش بدرخشد؛ پس باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برد.

دکتر موسی خانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه ی شرکت های دانش بنیان و وجود 46 شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، تصریح کرد: دانش آموختگان این دانشگاه در هر جایی که حضور داشته و دارند، همواره اثرگذار بوده اند.

وی ادامه داد: برای ما افتخار بزرگی است که بسیاری از دانشگاه ها و شرکت های معتبر و صاحب نام ایران و دنیا به دنبال دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هستند.

دکتر موسی خانی خطاب به دانشجویان تازه وارد گفت: شما عزیزان نیز با ورود به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، پا به مسیر موفقیت گذاشته اید، اما برای رشد و تعالی و پیشرفت، باید شبانه روز کار و تلاش کنید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به نتایج یک موسسه ی آمریکایی مبنی بر قابلیت دو کشور آسیایی (ایران و اندونزی) برای قرار گرفتن جزو ده كشور برتر دنيا، افزود: وجود شما جوانان، دلیل این امر است؛ شایستگی کشور ما نفت، گاز و ... نیست، بلکه شما جوانان نخبه، شایسته و استادان با دانش شما هستند.

وی با گرامی داشت هفته ی دفاع مقدس و یاد شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم، یادآور شد: باید از شهید حججی ها یاد بگیریم که از همه چیز خود گذشتند، همان طور که امام حسین (ع) برای رسیدن به آرمان هایشان از خودگذشتگی کردند.

معاونت فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در ادامه ضمن خیر مقدم به دانشجویان تازه وارد، گفت: شما عزیزان ولی نعمتان دانشگاه هستید و باید قدر خود و پدر و مادرهایتان را بدانید.

حجت الاسلام والمسلمین پاکزاد خطاب به دانشجویان تازه وارد، ادامه داد: برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد و از تجربه ی دیگران نیز استفاده کنید؛ تجربه گرفتن از دیگران انسان را کوچک نمی کند، بلکه به کمال می رساند.

همچنین در بخش های دیگری از این مراسم، دو تن از دانش آموختگان موفق دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که در کارآفرینی و تحصیلات تکمیلی توفیقات با ارزشی کسب کرده اند، از روند و دلایل موفقیت خود در این دانشگاه، برای دانشجویان تازه وارد مطالبی بیان کردند.

شایان ذکر است، پخش مستندی از شهید مدافع حرم عباس آسمیه دانش آموخته ی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، تقدیر از دانش آموختگان ممتاز و اجرای موسیقی زنده از دیگر بخش های این مراسم بود.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها