سردار حسین دقیقی گفت: عاشورای ما 1400 سال است پایه های تمدن بشری را گرفته است و تکان میدهد ،عاشورا نصف روز است و جنگ ما که ادامه راه عاشوراست .
کد خبر: ۸۹۲۲۵۹۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

به گزارش  خبرگزاری بسیج از کرج، سردار حسین دقیقی مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در افتتاحیه نمایشگاه از خیمه تا سنگر در کرج اظهار داشت:  وقتی فعالیت های افرادی را که برای برپایی نمایشگاه فعالیت میکردند را دیدم ، یاد و خاطره  رزمندگان کرج در زمان هشت سال جنگ تحمیلی تداعی شد.

عاشورای ما 1400 سال است پایه های تمدن بشری را گرفته است  و تکان میدهد/ یک لحظه خنده از روی لب رزمندگان کرج محو نشد و و هرگز مایوس نشدند/شما جوانان باید فرهنگ شهادت را به این مردم انتقال دهید

وی افزود: در زمان جنگ وقتی میخواستیم وارد آبادان شویم، به دلیل اینکه ابادان محاصره بود هیچ گاه نیروها داخل محاصره نمیروند  و بیرون محاصره می آیند، شب ها یک گروه از بچه های کرج وارد خرمشهر اشغالی میشدند، از رودخانه با قایق عبور میکردند در حالی که دو لشگر عراق داخل خرمشهر بود.

سردار دقیقی  گفت: شهید کلهر، شهید شرع پسند و چهره بچه هایی که ان زمان امدند، دقیقا مانند بسیجیانی است که امروز اینجا فعالیت میکردند و برای من چهره هایی مانند شهید گلکار،خوشرفتارو  استوار امینی در این فضا دیده میشد.

وی بیان  داشت: رزمندگان در آن زمان امدند و ابادان را حفظ کردند، شهید کلهر واقعا مرد بزرگی بود و هر کجای جبهه مسئله ای بود این شهید بزرگوار برای رفع آن پیش قدم بود.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  با بیان جمله ای از مقام معظم رهبری که  فرمودند: جنگ مثل گنج است و گنج تمام نشدنی تصریح کرد:  عاشورای ما 1400 سال است پایه های تمدن بشری را گرفته است  و تکان میدهد ،عاشورا نصف روز است و جنگ ما که ادامه راه عاشوراست .

وی با تشکر از افرادی که در بر پایی نمایشگاه تلاش کردند گفت: این گونه نمکایشگاه ها شاید بتواند یک درصد یا کمتر، از وضع جبهه را نشان دهد ولی شوری که در بین این بسیجیان وجود دارد همان شوری است که ما در شب های عملیات از بچه های کرج در عملیات ها میدیدم .

سردار دقیقی افزود: روزهایی  بود که چیزی برای خوردن نداشتیم، ولی یک لحظه خنده از روی لب بچه های کرج محو نشد و یک بارندیدیم مایوس شوند و حرف های منفی بزنند.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح   اظهار داشت: شب ها یک گروه از بچه های کرج وارد خرمشهر اشغالی میشدند، از رودخانه با قایق عبور میکردند در حالی که دو لشگر عراق داخل خرمشهر بود، (شجاعت مجتبی امینی با واژه شجاعت قابل تعریف نیست)، ظهر بود و غذای ما از کنسرو های ارتش بود که متعلق به سال 1970 بود و زمانی که درش را باز میکردیم بوی خیلی بدی از ان بیرون می آمد، من گفتم کنسرو نمیخورم از همین نان ها میخورم، مجتبی امینی گفت برویم غذای عراقی ها را بیاوریم ، و این کار را کرد، تفنگش را به حالت تهاجمی گرفت و وقتی وارد خانه شدیم ، پشت در ایستادیم  و سنگر گرفتیم ، و مجتبی قابلمه غذای  عراقی ها را برداشت  و بیرون امد .

وی در ادامه  افزود: بعد از ظهر یک ستون عراقی سوار بر ماشین بیرون آمد که ما را دستگیر کند و ما باید صبر میکردیم تا هوا تاریک شود تا از رودخانه عبور میکردیم ، ستون عراقی امد نزدیک ما پیاده شدند که حدود 300- 400 نفر بودند ، من گفتم صبر کنیم تا به ما نزدیک شوند تا برد خوب تفنگ ما به این افراد برسد چون از فاصله هزار متری شلیک کردن فایده ای ندارد و صبر کنیم تا فاصله صد متری جلو بیایند ، وقتی نزدیک شدند در فاصله 80 متری توقف کردند و شروع کردند به برگشتن ، فرمانده عراقی به رده بالاتر خود دروغ گفته بود که ما تا نزدیک رودخانه را پاکسازی کردیم و ایرانی ها در این منطقه حضور ندارند.

سردار دقیقی گفت: ما اگر از راه دور شلیک میکردیم آن نقطه را آنقدر با خمپاره میزدند که هیچ اثری از ما باقی نماند، اما زمانی که اجازه میدهیم نزدیک شوند یعنی قصد درگیری داریم و مجتبی امینی تا شب میگفت چرا گذاشتی اینها از دست ما فرار کنند.

وی در پایان  خاطر نشان کرد: از همه عزیزان که در برپایی این نمایشگاه زحمت کشیدند قدر دانی و تشکر میکنم ، شما فرهنگ شهادت را به این مردم و جوانان باید انتقال دهید، از دیگر بچه هایی که از زمان جنگ تحمیلی باقی مانده اند و مو سپیدانی که در جلسه حضور دارند و در عملیات ها در کنار بچه های کرج حضور دارند بیایند و به مردم و به نسل بعدی ما انتقال دهند که بچه های کرج در جنگ چه کردند .

 

خبرگزاری بسیج البرز

 

ارسال نظرات