خبرهای داغ:
امام جمعه کنگاور:

دولتمردان بخاطر اشتباه در اعتماد به آمریکا از مردم عذرخواهی کنند

امام جمعه کنگاور خطاب به دولتمردان گفت: بعد از اظهارات سخیف ترامپ همه ما انتظار داریم که دولت مردان اشتباه خود در تعامل با آمریکا را بپذیرند و از مردم عذرخواهی کنند.
کد خبر: ۸۹۲۲۶۷۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگاور، حجت الاسلام دکتر محمد علی لروند در خطبه های امروز نماز جمعه کنگاور بخش اول از سخنان خود را به آفات عزاداری اختصاص داد و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) دو امانت را در میان امت خود گذاشت که از هم جدا نیستند، قران و اهل بیت، اما متاسفانه برخی تک بعدی حرکت می کنند و یکی را می گیرند و دیگری را رها می کنند.

 

وی ادامه داد: عزاداری برای امام حسین(ع) بسیار ثواب دارد اما در دوران محرم نباید واجبات همچون نماز را رها کرد و فقط به عزاداری معطوف شد، لذا میبینیم برخی تا نیمه شب برای سیدالشهدا(ع) عزاداری میکنند اما نماز صبح را قضا می کنند.

 

حجت الاسلام لروند افزود: قیام امام حسین(ع) برای نماز، امر به معروف و نهی از منکر بود، قیامی برای استحکام دین، اما امروز بدعت ها و خرافات جای واجبات را گرفته و از اصول دور شده ایم.

 

امام جمعه کنگاور فاصله گرفتن از منبر و محراب را بزرگترین ضربه به دین دانست و گفت: جدا شدن از منبر و نماز، زمینه ای برای نفوذ خرافات و بدعت های ناپسند در مراسمات مذهبی بخصوص عزاداری سیدالشهدا(ع) می شود که امروز میبینیم برخی از بزرگان هیئت ها در مسائل ساده دینی خود ناتوان هستند و مسئولیت برگزاری عزاداری را نیز بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام لروند علم گردانی را خرافاتی بیشتر ندانست و گفت: اگر در کتابی از علمای فقیه، مراجع تقلید، شهید مطهری و هر بزرگ دیگری منظور از علم را این صلیب سنگین و کمر شکن دیدید، میتوانید همانند سابق علم گردانی کنید، اما کجای دین آمده است علمی که موجب قطع نخاع جوانان می شود و علامت صلیب است را در پیشانی دسته عزاداری بچرخانید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دوران دفاع مقدس به جهانیان نشان داد که ما با هیچ کشوری سر جنگ نداریم ،اما اگر بخواهند به خاک ما دست درازی کنند ،هرچه هم توان داشته باشند با جوابی دندان شکن و نابود کننده از سوی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.

 

وی افزود: جوان ما در دفاع مقدس خستگی را خسته کردند،و پشت ولایت فقیه ایستادند.

 

حجت الاسلام لروند در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات سخیف رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: حرف های احمقانه و سخیف ترامپ دیوانه تاییدی بر کلام امام خمینی(ره) بود که تاکید می کرد:آمریکا بد عهد و دروغگوست و پای هیچ پیمانی نخواهد ماند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مسئولین داخل کشور بدون توجه به تاکید امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب (مدظله العالی) نسبت به بد عهدی آمریکا، این سخنان را مانع تعامل خود با جهانیان میدانند، لذا بعد از تعامل با آمریکا و واگذاری 11تن اورانیوم غنی شده وزیر امور خارجه اذعان داشت؛ که این اورانیوم را پس خواهیم گرفت، سوال اینجاست چرا سرمایه ملت را دادید که بخواهید پس بگیرید.

 

حجت الاسلام لروند خطاب به دولتمردان گفت: بعد از اظهارات سخیف ترامپ همه ما انتظار داریم که دولت مردان اشتباه خود در تعامل با آمریکا را بپذیرند و از مردم عذرخواهی کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان به مسائل داخلی شهرستان کنگاور پرداخت و ضمن تقدیر از اقدام پسندیده شهرداری و شورای شهر در پرداخت بخشی از مطالبات گارگران شهرداری ،گفت:همانطور که در تریبون نماز جمعه مشکلات بیان می شود و از مسئولین مطالبه خواهی می کنیم ،از اقدامات مثبت آنها نیز تقدیر و تشکر میکنیم.

 

حجت الاسلام لروند از قهرانی کشتی گیر کنگاوری در رقابت های جهانی تقدیر کرد و گفت: جوانی(میثم زارع) که موفق به کسب مقام سوم جهان شد از فرزندان مومن و با خدایی بود که با تلاش پشتکار افتخاری برای کشور و شهرستان کنگاور کسب نمود و از خداوند ارزوی توفیق روز افزون برای ایشان و همه افتخار آفرینان ورزش شهرستان داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار