خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه:

موضع مقتدرانه نظام در جواب ترامپ به برکت خون شهداست

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در آیین زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه شهید تیموری این شهرستان با اشاره به نقش ایثارگری های رزمندگان در اقتدار نظام اسلامی گفت: اگر امروز رئیس جمهور میهن اسلامی با قدرت جواب سخنان جاهلانه ترامپ را در خاک آمریکا می دهد، همه به برکت خون شهداست.
کد خبر: ۸۹۲۲۶۸۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: ایثارگری های شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، به عنوان فرهنگی ماندگار باید در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه توسط معلمان، اساتید و دانش آموزان و دانشجویان نهادینه شود.

وی اضافه کرد: رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس با تاسی و الهام گرفتن از فرهنگ عاشورایی اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن اسلامی در تصرف دشمن باشد.

امام جمعه مراغه با تاکید بر لزوم صیانت از ارزش های اسلامی در مدارس گفت: دانش آموزان در سنگرهای تعلیم و تربیت باید در کنار علم آموزی، درس عفاف، حجاب، پاکدامنی، معرفت، ایثار و فداکاری بیاموزند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تاکید بر لزوم توجه به مشکلات اجتماعی جامعه گفت: رفع مشکلات موجود جامعه در بخش های اقتصادی و اجتماعی، نیازمند حل مسائل فرهنگی و توجه به مدارس است.

علی جلیلی افزود: در راستای توسعه علمی و فرهنگی کشور در عرصه های مختلف نیاز به ایجاد مدارس اثر بخش احساس می شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم در مدارس اثر بخش، دانشمندانی فرهیخته تربیت کنیم، قله های ترقی را فتح کرده و ارزش های اسلامی و انقلابی را در دنیا گسترش خواهیم داد.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین با اشاره به توجه به فرهنگ اسلامی در مدارس گفت: تعمیق باورهای اسلامی و دینی با توجه به تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با ایام سوگواری حسینی در اولویت برنامه های فرهنگی مدارس این شهرستان قرار دارد.

جلیل اسلامی افزود: توجه به رشد، مهارتورزی، دست ورزی، عقل ورزی و کاستن از آسیب های اجتماعی جزو اولویت های اصلی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست ها و راهبردهای آموزش و پرورش، مدارس و مراکز آموزشی به مدارس زندگی و خانواده با مشارکت فعال خانواده ها و اولیای دانش آموزان تبدیل خواهد شد.

اسلامی اضافه کرد: انگیزش دانش آموزان، تکریم و ارتقای علمی معلمان و نیز مشارکت فعال خانواده ها رویکرد اصلی آموزش و پرورش در آیینی و با حضور مسئولان شهرستانی، زنگ آغاز سال تحصیلی 97-96 به صورت نمادین و همزمان با سراسر کشور در دبیرستان دخترانه شهید تیموری مراغه نواخته شد.

هم اکنون 45 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها