مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر تأکید کرد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: تاثیر و نقش مهم فرهنگ عاشورا در ایجاد و بقای انقلاب اسلامی را نمی‌شود نادیده گرفت به نحوی که خون شهدای کربلا در رگ نوجوانان و جوانان رزمنده ما جاری بود و این تاثیرها را در نامگذاری گردان‌ها و لشگرها و نام عملیات رزمندگان اسلام می‌توان مشاهده کرد .
کد خبر: ۸۹۲۲۷۱۴
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

تأثیر و نقش مهم فرهنگ عاشورا در ایجاد و بقای انقلاب اسلامیحجت‌الاسلام الله کرم شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر در آستانه آغاز محرم و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امسال هفته دفاع مقدس با ماه محرم متقارن شده است، محرمی که انقلاب اسلامی الهام گرفته از درس‌های بزرگ آن است .

وی با بیان اینکه هرکجا رفتار ما با اهل بیت(ع)همراه شده، موفقیت و پیروزی برای ما به ارمغان آورده است، افزود: تاثیر و نقش مهم فرهنگ عاشورا در ایجاد و بقای انقلاب اسلامی را نمی‌شود نادیده گرفت به نحوی که خون شهدای کربلا در رگ نوجوانان و جوانان رزمنده ما جاری بود و این تاثیرها را در نامگذاری گردان‌ها و لشگرها و نام عملیات رزمندگان اسلام می‌توان مشاهده کرد .

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: دوران دفاع مقدس برای ملت ما ظرفیت و موقعیتی بود که این ملت بتوانند اعماق جوهره خود را در ابعاد مختلف نشان دهد .

وی دوران دفاع مقدس را یکی از مقاطع فراموش نشدنی و بی نظیر تاریخ ایران دانست و گفت: مردم ایران در شرایطی این حماسه و افتخار را آفریدند که تازه با نهضت اسلامی خود توانسته بودند حکومتی جدید را در کشور شکل دهند و هنوز ساختار سیاسی و نظامی جدید را آرایش نداده بودند و تحت فشارهای تبلیغاتی و اقتصادی برخی قدرت‌های بزرگ و استکبار نیز قرار داشت.

شیرزادی تصریح کرد: در آن دوران آشوب‌های داخلی در بعضی از نقاط کشور نیز در جریان بود که دچار تهاجم نظامی ارتش بعثی عراق قرار گرفتیم و در حین جنگ نیز کشور با ترور منافقین و اختلافات سیاسی در سطح مقامات بالا از جمله ریاست جمهوری مواجه شد .

وی با اشاره به اینکه اگر هدایت و رهبری مدبرانه امام خمینی(ره) و ایستادگی مردم و رزمندگان اسلام نبود با مشکلات بسیاری مواجه می شدیم، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در پایان جنگ، نتایج و دستاوردهای بزرگی را برای ملت به ارمغان آورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با بیان دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی و معنوی دفاع مقدس گفت: تقویت اعتماد به‌نفس و خودباوری، رشد باورهای دینی، مدیریت دفاع مقدس با تکیه بر معنویت، شکوفایی استعدادها و خلاقیت از جمله این دستاوردها است .

وی دستاوردهای سیاسی دفاع مقدس را از دیگر نتایج دفاع مقدس خواند و افزود: افشای هویت و چهره منافقین، رسوایی جهان‌خواران در سطح بین الملل، افزایش انسجام اجتماعی و تحکیم وحدت ملی نیز جزء دستاوردهای سیاسی بود.

شیرزادی با اشاره به سخنان حضرت امام(ره) گفت: ما اسلام را در اینجا زنده کردیم پیش‌تر اسمی از اسلام بود و می‌خواستند اسلام‌زدایی کنند .

وی گفت: در کنار دستاوردهای بسیار درخشان، دفاع مقدس برخی مشکلات ناگواری را نیز برای کشور به دنبال داشت که در این زمینه می توان به مواردی نظیر شهادت بسیاری از فرزندان متعهد و با استعداد، تخریب بسیاری از بناهای صنعتی و اقتصادی کشور و برخی از شهرهای مهم و تحمیل خسارات در حدود هزار میلیارد دلار و... اشاره کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر خاطرنشان کرد: این موارد در حقیقت بخشی از هزینه هایی است که ملت قهرمان ایران برای دفاع از انقلاب و کشور اسلامی خویش و دستیابی به عزت، استقلال، آزادی و هموار کردن زمینه‌های تحقق آموزه ها و ارزش‌های اسلامی پرداخت کرده است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات