همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیش از ۶۰ عنوان برنامه در شهرستان طارم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۲۲۷۲۸
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه ناحیه طارم از اجرای بیش از ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته دفاع مقدس در شهرستان طارم خبر داد و افزود: برنامه های دیگری هم بصورت شهرستانی توسط ادارات انجام خواهد شد.

اقبال جهانبخشی ضمن تبریک تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید افزود: هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدت های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و دلاور مردان در طول هشت سال دفاع مقدس است.

وی ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان خدمت ملت شریف ایران اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران  نشأت گرفته از قیام و نهضت سیدالشهداست گفتنی است این دو قیام تأثیر متقابل در یکدیگر دارند.

فرمانده سپاه ناحیه طارم به نقش و اهمیت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از زیباترین دوران تاریخ انقلاب اسلامی دوران دفاع مقدس است رزمندگان در طول این دوران در مقابل کفر ایستادگی کرده از مملکت خویش دفاع کردند بنابراین باید با بازگو و به نمایش گذاشتن این دوران برای ملت، نسل سوم و چهارم و جوانان نگذاریم این فرهنگ به فراموشی سپرده شود.

جهانبخشی با اشاره به تشابه های دفاع مقدس و عاشورای حسینی اظهار داشت: هر دو برای دفاع از حریم ارزش ها و حفظ اسلام و رضای پروردگار رویاروی دشمن ایستادند، رهبر هر دو حرکت فرزندان پیامبرند و یاران معمار کبیر انقلاب اسلامی همچون شهیدان کربلا کانون عرفان، محبت الهی و سرشار از شوق شهادت و فداکاری بودند.

وی با توجه به مظاهر مشترک روز و شب عاشورا و جبهه های دفاع مقدس گفت: دشمن حاضر در حادثه کربلا و روز عاشورا و دفاع مقدس در نهایت قساوت، پستی، دنیاپرستی و خودخواهی عمل نموده است زمزمه های عاشقانه، نماز، عبادت، قرائت قرآن و آمادگی برای وصل و پیوند با محبوب از جمله اعمالی است که توسط رزمندگان در آن زمان انجام می شد.

فرمانده سپاه ناحیه طارم با اشاره به نقش و جایگاه زنان در طول هشت سال دفاع مقدس افزود: پایداری و شکیبایی زنان ایران اسلامی و نقش روشنگری و صبوری آنان جلوه ای از صبوری و پیام رسانی قافله سالار اسیران کربلاست بنابراین هر دو جریان رسواگر ستم شدند و نقاب از چهره دروغ و نفاق برافکندند.

جهانبخشی تصریح کرد: پایان هشت سال دفاع مقدس همچون پایان عاشورا تمام شدن و توقف راه نبود بلکه پس از آن ایمانی که محصول خلوص و فداکاری رزمندگان بود هوشیاری، تحرک و بیداری های بزرگی را رقم زد که این خلوص را در میان رزمندگان لبنان می توان یافت.

وی افزود: همچنانکه انقلاب عاشورا تضمین کننده بقاء و سلامت مکتب اسلام نوپایی شد که محصول ۲۳ سال مجاهدت صحابه بزرگ بود مجاهدت های هشت سال دفاع مقدس نیز موجب تضمین بقاء و سلامت انقلاب اسلامی شد.

گفتنی است فضاسازی تبلیغی هفته دفاع مقدس، دیدار با امام جمعه شهرستان، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجیان ناحیه، برگزاری یادواره های شهدا، مراسم غباروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، نشست عاشقان ولایت و منتظران موعود، شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه، افتتاح نمایشگاه محصولات دفاع مقدس در مدارس، افتتاح طرح های عمرانی سپاه ناحیه طارم و … از جمله برنامه های قابل اجرا در طول هفته دفاع مقدس است.

 

 

ارسال نظرات