دفاع مقدس نماد استقامت ملت بزرگ ایران است

امام جمعه موقت بانه با اشاره به مشارکت همه مردم در دوران دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس نماد صبر و اسقامت ملت بزرگ ایران در برابر متجاوزان و ابرقدرتهاست.
کد خبر: ۸۹۲۲۷۷۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳



به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر که در مسجد جامع بانه برگزار شد؛ با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس؛ یاد و خاطره رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشت و گفت: رزمندگان سپاه و ارتش با پشتیبانی و حمایت همه جانبه مردم در طول تاریخ دوران دفاع مقدس توانستند در برابر دشمن متجاوز بعثی و حامیان غربی و متطقه‌ای آنان ایستادگی کنند.


وی افزود: صدام با وسوسه و حمایت استکبار جهانی جنگ را در سی و یکم شهریور ماه ۱۳۵۹ بر علیه ملت ایران آغاز کرد که به خیال خود در نظر داشت طی چند روز نظام نوپای اسلامی را ساقط کند، اما با ایستادگی و استقامت مردم بزرگ ایران نتوانست به اهداف شوم خود برسد.


امام جمعه موقت بانه؛ دوران دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی را نماد استقامت و ایستادگی مردم ایران در برابر تجاوز بیگانگان عنوان کرد و گفت: همه مردم ایران اعم از زن و مرد در این مبارزه سهیم هستند.


ماموستا کریمی در ادامه به سخنان سخیف و مستکبرانه اخیر رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل نیز اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا که خود بزرگترین حامی تروریسم در جهان است امروز ملت بزرگ و صلح جوی ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند.


وی تصریح کرد: امروز همه جنایاتی که در سراسر دنیا بر علیه مسلمانان بی گناه انجام می‌شود با حمایت آمریکا و استکبار جهانی صورت می‌گیرد.


ماموستا کریمی؛ جنایات علیه مسلمانان بی گناه میانمار را هم محکوم کرد و گفت: جالب است که سازمان ملل و کشور‌های مدعی دموکراسی و حقوق بشر این همه جنایت را نمی‌بینند، اما به ملت ایران که همواره حامی صلح و دفاع از حقوق مظلومان جهان است اتهام حمایت از تروریسم را می‌زنند.


امام جمعه موقت بانه در ادامه سخنان خود از عدم تجهیز بیمارستان جدید الاحداث بانه نیز انتقاد کرد و گفت: بیمارستان ۹۸ تختخوابی بانه علی رغم اینکه تکمیل و آماده بهره برداری است، اما متاسفاته بدلیل عدم تجهیز تا کنون بلا استفاده مانده است.


وی با اشاره به قول مساعد مسئولین نسبت به تجهیز این بیمارستان از نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه نیز خواست: این موضوع را از طریق مسئولین وزارت بهداشت پیگیری و حل کنند.



وی فلسفه مسئولیت در نظام اسلامی را خدمتگزاری به مردم دانست و گفت: بر این اساس بایستی مهمترین دغدغه مسئولین خدمت رسانی به مردم بویژه قشر ضعیف و محروم جامعه باشد.


ماموستا کریمی؛ از خدمات شهردار و اعضای دور چهارم شورا‌های اسلامی شهر بانه نیز تقدیر کرد و از شهردار جدید و اعضای شورای دور پنجم شهر بانه نیز خواست تا در خدمت رسانی به کوشا باشند.



وی همچنین از بیکاری و عدم اشتغال پایدار در شهر مرزی بانه نیز انتقاد کرد و گفت: بسیاری از مردم مناطق کرد نشین بویژه شهر مرزی بانه بدلیل نبود اشتغال به کولبری پناه می‌برند که بواسطه داشتن این شغل خطرات زیادی سلامت و امنیت جانی آنان را تهدید می‌کند.

امام جمعه موقت بانه همچنین فرا رسیدن سال تحصیلی جدید را هم به جامعه بزرگ آموزش و پرورش، دانش آموزان و اولیای آنان تبریک گفت و با اشاره به آیات و روایات اسلامی به تبیین اهمیت دانش اندوزی و کسب علم پرداخت.


وی افزود: خداوند متعال در اولین کلام خود خطاب به پیامبر عظیم و الشان اسلام (ص) ایشان را به خواندن امر کرده است که این موضوع به تنهایی حاکی از اهمیت و جایگاه علم در اسلام دارد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار