سردار علی محمد اکبری خبرداد:

حرفه آموزی سربازان در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام

همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس تحت عنوان" علم و فناوری، جوانان و سربازان"، از سربازان برگزیده سپاه قمربنی هاشم (ع) تجلیل شد.
کد خبر: ۸۹۲۲۸۵۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  در دومین روز هفته دفاع مقدس که با عنوان" علم و فناوری، جوانان و سربازان" نامگذاری شده است، همایش تجلیل از مقام سرباز و توسل به حضرت علی اکبر علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم، سردار علی محمد اکبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرباز و مدافعان حریم ولایت و تسلیت ایام محرم، گفت: شهدایی که امروز نامشان را می بریم و یادشان را گرامی می داریم، افرادی خودساخته بودند که با خودسازی به این درجه رسیدند و در تاریخ اذهان مردم ماندگار شدند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با شعار " نه شرقی، نه غربی" ابرقدرتهای برای جلوگیری از ایجاد ابرقدرت سوم به نام جمهوری اسلامی به هراس افتادند و دشمنی های خود را با تهدید، ترور شخصیتها و تحمیل جنگ هشت ساله آغاز کردند.

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: قبل از 31شهریور 59، بیش از یکهزار نفر از هموطنان مرزنشین ما در مرزهای ایران و عراق به شهادت رسیده بودند و با حمایت های همه جانبه بیش از 70 کشور، صدام بعثی رسماً با شلیک اولین گلوله توپ به سمت جمهوری اسلامی ایران جنگ تحمیلی را آغاز کرد.

وی، گفت: صدا اعلام کرد سه روزه خوزستان و یک هفته بعد تهران را فتح خواهد کرد؛ اما با رشادت مردم ولایتمدار و مرزنشینان قهرمان، دشمن متجاوز در پشت دروازه های اهواز زمین گیر شد و امروز افتخار می کنیم که بعد از 8سال جنگ به برکت خون شهدایمان و ایثارگری رزمندگان اسلام نگذاشتیم حتی یک وجب از خاک کشور در اشغال دشمن بماند.

سردار اکبری، حمایت سوریه از ایران بعنوان تنها کشور حامی جمهوری اسلامی در منطقه را در زمان جنگ یادآور شد وافزود: دستاوردهای دفاع مقدس را در چند بخش عمده مانند الگوبخشی به سایر ملتهای مظلوم، تجهیز، سازماندهی و ارتقای آمادگی دفاعی نیروهای مسلح و حفظ تمامیت ارضی کشور می توان بیان کرد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: امروز نیروهای مسلح کشور و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت های رزمندگان اسلام توانسته اند بعنوان مقتدرترین نیروی نظامی منطقه مطرح شوند.

سردار اکبری، در ادامه با اشاره به اهمیت دوران خدمت سربازی و استفاده بهینه از ظرفیت عظیم نیروی جوان در نیروهای مسلح، گفت: در تلاش هستیم که شعار " هرسرباز یک حرفه"، در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام تحقق یابد و سربازان عزیز در دوران سربازی بتوانند حرفه و مهارتی را آموخته و بعد از خدمت برای تأمین معیشت خود و خانواده بکارگیرند.

وی، با بیان اینکه بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس در سن کنونی سربازان جوان بودند؛ از سربازان خواست سیره فرماندهان جوان شهید دوران دفاع مقدس و مدافعان حریم اهلبیت علیهم السلام همچون شهید حججی را نصب العین  خویش قرار دهند.

در این مراسم از سربازان برگزیده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اهدای لوح تجلیل شد.

گفتنی است: پایان بخش این مراسم ذکر توسل به حضرت علی اکبر علیه السلام و روضه سینه زنی در سوگ مصیبت های کربلای حسینی بود.

ارسال نظرات