امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه دفاع مقدس ذخیره ای برای همیشه تاریخ شد، گفت: روحیه انقلابی باید در جامعه حفظ شود.
کد خبر: ۸۹۲۲۸۵۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر،حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی در جمع مردم مهدیشهر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: 31 شهریور سال 59 رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی حمله نظامی کرد؛ ولی انقلاب اسلامی ما دنیای زر و زور و تزویر را به چالش کشاند.

وی در ادامه گفت: در جنگ هشت ساله ایران وعراق ،50 کشور به صدام کمک نظامی ومالی کردند ودر حقیقت رزمندگان ایران با این کشورها می جنگیدندکه با الطاف الهی ونصرت خداوند وصبر واستقامت رزمندگان بعد از هشت سال به پیروزی ایران انجامید.

بارانی خاطرنشان کرد:استکبار جهانی برابر ایدئولوژی انقلاب اسلامی احساس خطر کردند که مبادا انقلاب ما صادر شود که در برابر آن تصمیم گرفتند یک جنگ نیابتی را آغاز کنند که در این میان آمریکا مستقیم وارد جنگ نشد؛ بلکه از آدم ساده لو و دیوانه ای مثل صدام که جاه طلب بود استفاده کردند و او را وادار به جنگ با ایران کردند.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس ذخیره ای برای همیشه تاریخ شد که درس های زیادی برای ما داشت و آنچه که در دفاع مقدس باعث افتخار شد معنویت رزمندگان در جبهه ها بود، معنویتی که ذکر و یاد خدا همانند اردوی حسینی از سنگر رزمندگان ما بر می خواست که این اصل مهمی در دفاع مقدس به شمار می رود.

وی در ادامه  به درس هایی که باید از دفاع مقدس بگیریم اشاره کرد و گفت: آن روز صدام در ما احساس ضعف نمود که حمله نظامی کرد، یعنی هر روزی که دشمن در ما احساس ضعف ببیند حمله نظامی می کند؛ حال چه ضعف نظامی باشد، چه اقتصادی و چه روحیه مردمی باشد.

بارانی تأکید کرد: ما همیشه باید قدرت خود را به نمایش بگذاریم تا دشمن از قدرت و هیبت جوانان ما بترسد و خطا نکند.

وی همچنین به مفاهیمی چون توکل به خدا ،ایمان به نصرت و امداد الهی و امداد امام زمان (عج)شهادت طلبی، ولایت پذیری، تهجد و شب زنده داری، استقامت و ایثار در دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

وی افزود:تقویت روحیه انقلابی درس دوم دفاع مقدس است که امام خامنه ای در دیدار با اعضای خبرگان نیز تکرار کردند که این روحیه انقلابی را باید حفظ کرد.

امام جمعه مهدیشهر ، با اشاره به ارسال نامه بشار اسد رئیس جمهور سوریه به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:بشار اسد در این نامه مقام معظم رهبری را امام خطاب می کند، این یعنی ایدئولوژی انقلاب اسلامی صادر شده است، یعنی ما قدرت دینی تشکیل دادیم که به منافع مسلمانان می اندیشد و دل در گرو مسلمانان جهان دارد.

وی اضافه  کرد: آشفتگی سخنرانی ترامپ به دلیل شکست آمریکا در خاورمیانه است  که خاورمیانه بزرگی که می خواستند تحت سلطه خودشان ایجاد کنند ولی امروز به خاورمیانه بزرگی تحت تاثیر جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است و این نفوذ جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه بود که باعث آشفتگی ترامپ شد و نطق ابلهانه را در سازمان ملل انجام داد.  

بارانی تصریح کرد:  ملت ایران ملت با بصیرت و هوشمند است که با این ترفندهای قرون وسطایی و بچه گانه و فتنه جوی آمریکایی و ترامپ که مانند عروسکی در دست نتانیاهو شده است صحنه را خالی نخواهد کرد و با اراجیف جاهلانه آمریکا کنار نخواهد نشست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها