یادداشت/امید شکیبا

"تا ابد عاشق و شیدای حسینیم"

صدای پای پاییز می‌آید، پاییزی که امسال غمبارتر است و نسیم محرم و داغ امام حسین(ع) را به مشام می‌رساند
کد خبر: ۸۹۲۲۸۸۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، صدای پای پاییز می‌آید، اما صدای پاییز امسال غمبار است، پاییز می‌آید و نسیم محرم و داغ حسین (ع) را با خود می‌آورد.
مشغله کاری، ازدحام جمعیت، ترافیک، بیماری و ناراحتی‌های جسمی و روحی، گرفتاری‌های اقتصادی، کم آبی، گرد و غبار و خیلی دغدغه‌ها و مشکلات وجود دارد، اما محرم که می‌آید تمام این‌ها به فراموشی سپرده می‌شود؛ همه عاشقان حسینی، از هر قشری - با هر سن و سالی - با هر وضعیتی، جامه سیاه برتن می‌کنند و می‌شوند عاشق و شیدای حسین.

با اخلاص، افتخار و به هر حاجت، ایستگاه صلواتی می‌زنند - خیمه عزا برپا می‌دارند - عاشقانه دم می‌گیرند - مجلس ماتم و عزای سرور و سالار شهیدان را با شور و شعور حسینی خود مزین می‌کنند، نمازشان را در هیئت و مسجد و تکیه می‌خوانند و به عزای حسین بر سر و سینه می‌زنند، دل‌های سوگوار خود را خوب می‌نگرند و خوب می‌گریند، می‌نالند و می‌بالند به نوکری عزاداران حسینی.

می‌خواهم بگویم اصلاً صفای محرم حسین به همین هاست؛ به عاشقی و شیدایی برای حسین.

اصلاً محرم و بی حسین شدن زینب (ع)، شروعی شد برای عاشقی و شیدایی ما برای حسین، چراغ هدایت و کشتی نجات ما.

استمرار این عاشقی و شیدایی نسبت به آقای جوانان اهل بهشت، کوچک و بزرگ و زن و مرد و کودک و فقیر و ثروتمند و ... نمیشناسد، همه را به عرش می‌برد!

امام حسین علیه السلام با تمام خانواده‌اش این بزم عاشقانه و شیدایی را بپا کرده است؛ فرصت گرانب‌هایی است که دل به اقیانوس حسین بزنیم و سنگ دلمان را مروارید سازیم.

یادداشت: امید شکیبا
ارسال نظرات
آخرین اخبار