خبرهای داغ:
امام جمعه اقبالیه:

استخراج صحیح مفاهیم عاشورا میتواند اتفاقات عظیمی را سبب شود

امام جمعه اقبالیه گفت: اگر همه ظرفیت‌های موجود در محرم و صفر و تاسوعا و عاشورا حسینی، آن هم در ابعاد درونی و هویتی و زیرساخت‌ها و بنیان‌های فکری،معنوی، اعتقادی و انقلابی؛ فهم و تبیین و سپس جریان یابد؛ اتفاق عظیم و خیره کننده‌ای می‌افتد.
کد خبر: ۸۹۲۲۸۸۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام مرتضی فاطمیان‌، امام جمعه اقبالیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اقبالیه ضمن تسلیت ایام محرم و صفر و ماه عزای اهل بیت علیهم اظهار کرد: طبق فرمایش بزرگان و صاحب نظران به ویژه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، محرم و صفر و بر پایی خیمه‌های عزای اهل بیت (ع) باعث حفظ اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت(ع) می‌باشد.
وی تصریح کرد: اگر همه ظرفیت‌های موجود در محرم و صفر و تاسوعا و عاشورا حسینی، آن هم در ابعاد درونی و هویتی و زیرساخت‌ها و بنیان‌های فکری،معنوی، اعتقادی و انقلابی؛ فهم و تبیین و سپس جریان یابد؛ اتفاق عظیم و خیره کننده‌ای می‌افتد.
امام جمعه در ادامه مواضع ضد ایرانی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به شدت محکوم نموده و گفت: اینکه امام خمینی (ره) فرمودند:«آمریکا شیطان بزرگ و جنایت پیشه است و خوی سلطه‌گری دارد»، جای شک باقی نگذاشته است .
وی نیز از مواضع انقلابی ریاست جمهوری دکتر روحانی در اجلاس سازمان ملل در مقابل سخنان سخیف و بی پایه ترامپ تشکر کرد.
فاطمیان بیان کرد: ملت با بصیرت ایران هوشمند‌تر از این‌هاست که با ترفند‌های قرون وسطایی و بچه گانه سران فتنه آمریکا به ویژه ترامپ که این روزها این شخصیت تبدیل شده به عروسکی در دست نتانیاهو و اسرائیل، صحنه را خالی کرده و یا تحت تاثیر اراجیف و لفاظی‌های منافقانه و جاهلانه آنان قرار گیرد.
خطیب نماز جمعه اقبالیه با اشاره به اینکه داعش هم‌چنان مورد حمایت همه جانبه آمریکا و صهیونیسم اشغالگر می‌باشد گفت: آیا ملت ایران حامی تروریسم و عامل فتنه و نا امنی در منطقه است یا اسرائیل غاصب و دست پرورده‌های جانی و وحشی نظام سلطه به ویژه آمریکا یعنی داعش و جریان مرموز تکفیری که این روز ها به فضل الهی آخرین نفس هایشان را می‌کشند.
امام جمعه با اشاره به نقش مهم مقام معظم رهبری گفت عنوان کرد: ولایت مطلقه فقیه که ولایت امر و امامت امت را بر عهده دارند، همواره با توکل و تکیه بر قدرت الهی و با پشتوانه مشروعیت دینی و حمایت گسترده و عمیق مردمی مهم‌ترین رکن ثبات و کارآمدی و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی افزود: ولایت مداری و التزام عملی بر تبعیت از رهبری عامل وحدت و پیروزی بر دشمن و غلبه بر مشکلات است و موجب هم‌افزایی ظرفیت‌ها می‌باشد.
فاطمیان در پایان با اشاره به اینکه از ابعاد مختلف، می‌توان الگوهای سازنده و کارآمد مقام معظم رهبری را استخراج نمود، الگوهای ذیل را عنوان کرد:
۱ – سیاستگذاری و مدیریت و نظارت کلان مانند تعیین چشم انداز و سیاست‌های کلان موضوعی
۲ – فرهنگ سازی از جمله نام‌گذاری سال‌ها
۳ – هدایت افکار عمومی با استفاده از روش‌ها و راهبردهای اثر بخش و جذاب
۴ – مفهوم‌سازی و گفتمان‌سازی
۵ – روشنگری و شفاف‌سازی
۶ – افشاگری
۷ – نصیحت و ارشاد
۸ – قانونگرایی و فصل الخطاب دانستن قانون
۹ – مردمی کردن ثبات سیاسی
۱۰ – استفاده از نفوذ معنوی و کاریزمایی رهبری
۱۱ – هشدار
۱۲ – برخورد قاطع و انقلابی
4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها