خبرهای داغ:
معاون سوادآموزي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

آموزش 200 نفر از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزي در طرح نماز كليد بهشت

معاون سوادآموزي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم از آموزش 200 نفر از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزي در طرح نماز كليد بهشت خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۲۹۵۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا قاسمی‌نیا امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگاران در قم، با اشاره به اجرای طرح نماز کلید بهشت ویژه فصل جدید فعالیت‌های سوادآموزی اظهار کرد: 100 نفر از آموزش‌دهندگان در روزهای 21 و 22 مرداد روش تدریس، آموزش عملی و چهره به چهره نماز را فراگرفتند این افراد با شروع ماه مهر در کلاس‌های نهضت سوادآموزی به سوادآموزان به صورت چهره به چهره و عملی آموزش می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: سوادآموزان با کتابی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد به عنوان کتاب «نماز کلید بهشت است» با موضوع نماز، احکام نماز، صحت قرائت نماز و آداب نماز آشنا می‌شوند و در منزل به یادگیری صحیح خواندن نماز و آداب و احکام آن می‌پردازند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهمیت طرح نماز کلید بهشت گفت: این طرح ارتقاء سطح آگاهی و فرهنگ انسان‌ساز نماز را پیگیری می‌کند که گسترش این فرهنگ در کلاس‌های سوادآموزی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال جاری 50 درصد از سهمیه دوره سوادآموزی زیر پوشش قرار گرفته است گفت: در نظر داریم هزار و 900 نفر از بی‌سوادان استان زیر پوشش دوره سوادآموزی قرار گیرند که اکنون بیش از 50 درصد از این سهمیه ثبت‌نامی جذب شده و مشغول یادگیری هستند.

قاسمی‌نیا با اشاره به برنامه‌های ویژه اتباع خارجی در سال جاری گفت: طرح آموزش دوره سوادآموزی و انتقال ویژه اتباع برنامه‌ریزی شده که دوره سوادآموزی معادل اول، دوم و سوم ابتدایی و دوره انتقال معادل چهارم، پنجم و ششم ابتدایی است.

ارسال نظرات