خبرهای داغ:
مسئول اردویی راهیان‌نور بسیج دانشجویی استان قم:

دوره آموزش روایت‌گری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قم برگزار می‌شود

مسئول اردویی راهیان‌نور و حفظ آثار بسیج دانشجویی استان قم گفت: دوره آموزش روایت‌گری انقلاب اسلامی در قم ویژه دانشجویان، طلاب و فرهنگیان به استعداد ۱۰۰ نفر از ۱۹ مرداد برای برادران و از ۲۰ مرداد برای خواهران آغاز شده و تا ۲۸ مهرماه ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۲۲۹۶۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

دوره آموزش روایت‌گری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قم برگزار می‌شود

مجتبی سیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، با اشاره به اینکه  در راستای منویات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند" شهدا عملاً کار بزرگی را انجام دادند" این کار بزرگ را باید تبیین کرد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، باید حماسه شگفت‌آور هشت سال دفاع مقدس که ملت ایران توانست با دست‌خالی و با توکل بر خدا در برابر تهاجم گسترده‌ی بین‌المللی بایستد و موفق و پیروز بیرون بیاید، برای نسل جوان کنونی و نسل‌های آینده شناسانده شود.

وی افزود: دوره و کارگاه آموزش روایت گری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سطح کشوری در شهر مقدس قم ویژه دانشجویان، طلاب، فرهنگیان، اساتید دانشگاه‌ها و مربیان مدارس استان قم به استعداد 100 نفر به تفکیک از 19 مرداد برای برادران و از 20 مرداد برای خواهران آغاز شده و تا 28 مهرماه ادامه دارد.

مسئول اردویی، راهیان نور و حفظ آثار بسیج دانشجویی استان قم بابیان اینکه دوره و کارگاه آموزش روایت گری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دو کارگاه به تفکیک روزهای پنج‌شنبه برای برادران و روزهای جمعه برای خواهران به مدت 7 هفته در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره و کارگاه ترویج و نشر فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و انتقال هنرمندانه آن به نسل جوان و تحکیم پیوند ارزشی و فرهنگی نسل جوان دوران دفاع مقدس با نسل جوان امروز است.

وی عنوان کرد: مباحث این دوره و کارگاه در 21 عنوان کلی و بیش از 70 موضوع  توسط اساتید توانمند کشوری تدریس خواهد شد.

سیاری با اشاره به اینکه 115 نفر خواهر و 108 نفر برادر در این دوره ثبت‌نام  کرده بودند، ابراز کرد: افراد به مدت یک هفته در برنامه مصاحبه حضور داشته‌اند و پس از طی مراحل گزینش و مصاحبه، 50 نفر برادر و 50 نفر خواهر برای شرکت در دوره انتخاب‌شده‌اند.

وی تصریح کرد: برای افراد پس از پایان دوره و کارگاه و طی مراحل مشخص‌شده شامل قبولی در آزمون کتبی و عملی، مصاحبه تخصصی، شرکت در دوره عملی و مسیرشناسی، توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه مجوز و گواهی روایتگری صادر و افراد به‌منظور روایتگری در کاروان‌های راهیان نور، مراسم یادواره‌های شهدا، دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز در سراسر کشور به‌کارگیری و اعزام  خواهند شد.

مسئول اردویی، راهیان نور و حفظ آثار بسیج دانشجویی استان قم بیان کرد: فراگیران پس از پایان دوره و کارگاه تئوری، در دوره عملی و مسیرشناسی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور خواهند یافت و یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس توسط اساتید و فرماندهان معرفی خواهند شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار