مسئول بسیج کارگری استان قم گفت: اکثر کارخانجات کلی کالای دپو شده دارند که در بازار خریدار ندارد.
کد خبر: ۸۹۲۲۹۷۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره: نام‌گذاری امسال به عنوان سال تولید و اشتغال بیانگر عمق حساسیت‌ها نسبت به وضعیت بازار کار و ازدیاد بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان است.

تاکید رهبر معظم انقلاب بر مقوله تولید و اشتغال ناشی از اهمیت آنها در شرایط کنونی کشور است لذا شناسایی چالشهای پیش روی تولید و اشتغال در عرصه کنونی اقتصاد ایران باید در دستور کار همه دستگاه ها قرار گیرد.

تردیدی نیست که در حال حاضر بزرگترین و مهمترین مشکل کشور بیکاری است. حداقل از اظهارات صریح و پیام‌های هشدار دهنده اقتصاددانان و کارشناسان امر می‌توان به این نتیجه رسید، اما ایجاد اشتغال از عهده یک وزارتخانه خارج است و همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها باید برای اشتغالزایی همت کنند و به میدان بیایند. در همین حال لازم است تا در برخی رویکردها نسبت به اشتغال اصلاحاتی صورت گیرد و زیرساختهای لازم برای تحریک بازار کار به نحو شایسته فراهم شود.

 اکثر کارخانجات انبوه کالای دپو شده دارند/ بیکاری بزرگ ترین معضل جامعه کارگری است

فعالان کارگری معتقدند برای آنکه شعار امسال عملیاتی شود دولت باید موانع پیش روی تولید و اشتغال را از میان بردارد.

راهکار دیگری که برای برون رفت تولید از رکود باید در پیش گرفت، تقویت سرمایه‌گذاری است. اگر امنیت سرمایه‌گذاری در ایران تامین و تضمین شود، سرمایه گذار داخلی و خارجی با اطمینان کامل در فعالیتهای تولیدی مشارکت کرده و سرمایه‌های خود را وارد می‌کند.

اهداف و جایگاه کم نظیر بسیج کارگری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیش از پیش اهمیت دارد؛ از این رو گفتگویی با مسئول بسیج کارگری استان قم ترتیب دادیم که از نظرتان می گذرد:

مرادی، مسئول بسیج کارگری استان قم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اوضاع نابسامان کارگران و تعطیلی متوالی کارخانجات تولیدی در استان قم گفت: اکثر کارخانجات کلی کالای دپو شده دارند که در بازار خریدار ندارد ما طبق بازدیدهایی که از کاخانه های اطراف استان قم داشته ایم اغلب دچار معضل فروش کالا شده اند.

مسئول بسیج کارگری استان قم  با اشاره به اهم معضلات جامعه و نبود کار برای جوانان تصریح کرد: همین امر موجب شده است تا این کارخانه ها کارگرهای خود را اخراج کنند.امروز بیکاری بزرگ ترین معضل جامعه کارگری استان قم است.

مرادی در پاسخ به این سوال که بسیج کارگری در خصوص حل مشکل  بیمه کارگران اقدامی داشته است؟ تصریح کرد: در زمینه بیمه کارگران مشکلات و معضلات بسیاری وجود دارد که از گوشه و کنار شنیده می شود. اما در زمینه بیمه کارگری و یا بیمه بیکاری به طور تخصصی وارد نشده ایم.چون معضل بیکاری به طور گسترده در سطح جامعه وجود دارد کارگران در گرفتن حقشان و حتی بیمه که از اصول ابتدایی و اساسی کار است با مشکل مواجه هستند.

وی با تأکید بر حمایت از کارآفرینان عنوان کرد: یکی از راهکارهای تبیین و تعمیق سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال حمایت از تولید و کارآفرینان موفق است. ما در این رابطه بسیاری از کارآفرین های موفق را شناسایی و تشویق کرده ایم.بر همین اساس کارآفرینی را شناسایی کردیم که با ابتکار خود موجب صرفه جویی چند میلیونی در خط تولید یک کارخانه شده است.

مسئول بسیج کارگری استان قم   با انتقاد از سیاست های غلط مسئولین در خصوص حمایت از کارآفرینان عنوان کرد: امروز بسیاری از کاغذبازی ها و بروکراسی های غلط موجب شده است تا به جای اشتغال آفرینی برای جوانان این مرز و بوم فقط شعار دهیم.این رفتارها موجب شده تا نه تنها در عمل اشتغال برای جوانان به وجود نیاید بلکه مردم دچار شعار زدگی هم بشوند.

مرادی خاطرنشان کرد: امروز به جای کار در میدان با شعار و آمار به دنبال تهیه خوراک برای رسانه ها هستیم.تا زمانی که مسئولین به جای عمل به آمار و شعار اکتفا می کنند نتیجه ای حاصل نمی شود.صرف برگزاری تجمع، همایش تولید و اشتغال برای جوانان ایجاد نمی شود.

ارسال نظرات