مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: پیامبر گرامی (ص) دین اسلام را معرفی کرد، اما علت بقای آن قیام امام حسین(ع) در عاشورا بود.
کد خبر: ۸۹۲۲۹۸۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی مهدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار اظهار کرد: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است و علما اعتقاد دارند که علت ماندگاری اسلام قیام عاشورای امام حسین (ع) است؛ پیامبر گرامی (ص) دین اسلام را معرفی کرد، اما علت بقای آن قیام عاشورا بود.

وی با اشاره به اینکه بنی‌امیه دو هدف را دنبال می‌کرد، تصریح کرد: تخریب و مخدوش کردن چهره اهل‌بیت (ع) ازاین‌دست اهداف بود، معاویه در اجرای این کار تا حدودی موفق بود و این هدف را دنبال کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان اینکه قیام عاشورا این جریان را برگرداند، افزود: چهره بنی‌امیه بعد از قیام عاشورا خراب شد و مردم علیه آن‌ها شورش کردند و بنی‌امیه را از میان برداشتند و چهره اهل بیت (ع) به شکل واقعی معرفی شد و اسلام گسترش پیدا کرد.

مهدی‌نژاد با تأکید بر اینکه قیام عاشورا بستر بقای اسلام را فراهم کرد، اضافه کرد: در حال حاضر با گذشت بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ سال، در جهان یک میلیارد و ۵۰۰ هزار نفر مسلمان داریم، این واقعه بزرگ هم‌اکنون به شکل جهانی نمایان شده است.

وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا در تاریخ هجری نماند، تصریح کرد: با گذشت یک‌هزار و ۴۰۰ سال، اسلام در جهان وسیع‌تر شده و آمار شیعیان در جهان بالاتر رفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان اینکه امروز اهل سنت، مسیحیان و سایر ادیان به قیام عاشورا احترام می‌گذارند، اضافه کرد: آن‌ها حتی برای امام حسین (ع) هم نذری می‌دهند، شاهد هستیم در اربعین حسینی از سایر ادیان و با اعتقادات غیرشیعی در این همایش بزرگ حضور دارند.

مهدی‌نژاد با تأکید بر اینکه مبلغان از قم و مشهد در ماه محرم به استان‌ها به‌ ویژه سمنان اعزام می‌شوند، اظهار کرد: طبق هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه مبلغان به روستاها و هیأت‌های مذهبی اعزام می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها