کد خبر: ۸۹۲۳۱۱۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل , حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان امام حسین علیه السلام گفت: امام حسین همان شخصی است که وقتی به دنیا امد قنداقه اش جهت زیارت اهل آسمان به عرش بالارفت و لذا هرکس ایشان را زیارت کند مثل ان است که خداوند را زیارت کرده است.

وی با بیان اینکه گریه، همراه با نماز برای امام حسین ولو به اندازه بال پشه موجب بخشش گناهان است گفت: سخن گفتن از امام حسین کار هر شخصی نیست زیرا که حادثه کربلا سری از اسرار الهی است.

امام جمعه بیله سوار با تشریح بیانات مقام معظم رهبری در جمع نیروهای انتظامی و با تشکر و قدردانی از زحمات نیروی انتظامی عنوان داشت: نیروی انتظامی علاوه برا اینکه باید از قانون تخطی نکند بلکه باید این قانون مداری را در عمل نیز نشان دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح سوالی منبی بر اینکه ایا در موضوعاتی همچون حقوق های مدیران و یا وضعیت جاده ها و اینکه چرا باید در جمهوری اسلامی وضعیتی پیش بیاید که عده ای پنجاه میلیون تومان حقوق بگیرند و عده ای یک میلیون تومان، یاداور شد: مردم، مسئولان ارشد نظام و به ویژه مجلس خبرگان باید در خصوص عدالت اجتماعی و فاصله طبقاتی مطالبه گری کنند تاعدالت در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام قیاسی با تبریک هفته دفاع مقدس عنوان کرد: دفاع مقدس بخش مشعشع انقلاب اسلامی است زیرا که این توان و اقتداری که اکنون به ان دست یافته ایم مقدمه اش دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه اگر جنگ نبود نه موشک داشتیم و نه امنیت، گفت: رزمندگان ایرانی از امام حسین علیه السلام و مکتب عاشورا این دفاع را یاد گرفته اند.

امام جمعه بیله سوار در ادامه، آغاز سالتحصیلی جدید و بهار تعلیم تربیت را تبریک گفت  و بیان کرد: باید مدرسه با خانه  ارتباط داشته باشد و والدین نسبت به وضعیت دانش اموز مطلع باشند که این مسئله در نهایت منجر به تربیت خواهد شد.

خطیب نماز جمعه بیله سوار چند تذکر در خصوص مراسم عزاداری نیز بیان کرد و گفت: مراسمات عزاداری باید با قران شروع شود و عزاداری ها و سخنرانی ها نیز طولانی نشده و اغلب به بیان مسایل شرعی پرداخته شود.

وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام برای فروش و استفاده مادی نیست  تاکید کرد: طیق روایات کسی که به قصد پول روضه بخواند در قیامت جزو قتله امام حسین خواهد بود.

وی در خصوص نحوه شبیه خوانی به چند نکته مهم اشاره کرد که از جمله مهمترین انها عدم طولانی شدن شبیه خوانی، اجرا توسط افراد مومن و نماز خوان، عدم اجرای بخشهایی از شبیه که سند تاریخی ندارد و درنهایت ختم شبیه خوانی به اقامه نماز بود.

حجت الاسلام قیاسی با انتقاد از برخی مداحان و شبیه خوانان اظهار داشت: هییت امنای مساجد توان جلوگیری افرادی که توانشان برای مداحی و شبیه خوانی کم شده را ندارند و لذا باید سازمان تبلغات اسلامی و ارشاد اجازه شبیه خوانی به افراد پیر را ندهند.

خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل:رضا بیدار

ارسال نظرات