9 مورد عملیات رفع تصرف در بیش از 20 هکتار از عرصه‌های طبیعی شهرستان ماهنشان از سوی یگان حفاظت صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۹۲۳۱۵۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان از اجرای عملیات رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات به حجم 55 هزار و 91 هکتار در نیمسال نخست سال 96 خبر داد و گفت: این عملیات در 2 پلاک صورت گرفته است.

علی ملکی با بیان این‌که در این مدت در 2 مورد گزارش آتش‌سوزی، متاسفانه 6.7 هکتار از اراضی ملی و طبیعی ماهنشان دچار حریق شده است بر لزوم حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی با وجود کمبود نیروی حراست در یگان هدف تاکید کرد.

وی با بیان این‌که در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 3 هکتار از اراضی ملی ماهنشان در 3 عملیات جداگانه خلع ید شده است به رفع تصرف بیش از 20 هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان اشاره کرد و افزود: عملیات رفع تصرف صورت گرفته از سوی یگان حفاظت 9 مورد بوده است.

ملکی میزان درآمدهای حاصل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان در مدت زمان یاد شده را 10 میلیارد و 372 میلیون و 221 هزار ریال اعلام و تصریح کرد: این میزان نیز در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی صرف خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان کشت گیاهان دارویی نظیر گل محمدی با مشارکت حاشیه‌نشینان در 6 ماهه نخست سال 96 را 7 هکتار عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم میزان مشارکت روستائیان به ویژه بانوان در طرح‌های این چنینی را پررنگ‌ تر کنیم.

ارسال نظرات