رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود:
نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس در دومین روز از آغاز این هفته، با حضور فرماندار، امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای شهر و تنی چند از بسیجیان، ایثارگران جنگ تحمیلی و خانواده معظم شهدا در سالن مولوی شهرستان ایجرود افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۲۳۱۵۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: عکس و کتاب در عرصه دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی در ماندگاری و عظمت فرهنگ دفاع مقدس دارند و هنر به ویژه عکس تاثیر شگرفی در انتقال مفاهیم ارزشی به خصوص فرهنگ ایثار و شهادت داشته و نمایش تصاویر آن روزهای پرخاطره و حماسه جاوید در شرایط کنونی، خود یک جذابیت معنوی خاصی در بین نسل جوان امروز ایجاد می‌کند.

احسان پیشکاری ترویج و توسعه فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس را اصلی‌ترین هدف برگزاری این نمایشگاه دانسته و افزود: در این نمایشگاه تابلوهایی شامل تصاویر حماسه‌های رزمندگان سلحشور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و ایثار آنان برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و حراست از ارزش‌های این سرزمین به همراه بروشور کامل تولد تا شهادت ٣٢ شهید استان جهت بازدید علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده که حال و هوای سال‌های دفاع مقدس و روزهای خون و قیام را در ذهن تداعی کرده و گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان را به تصویر می‌کشد.

وی در ادامه اظهار داشت: در کنار نمایشگاه عکس و بروشور شهدا، نمایشگاه تازه‌های کتاب دفاع مقدس با مضمون اندیشه‌های ایثار و شهادت، جنگ تحمیلی، از خود گذشتگی، استقامت رزمندگان و دل‌نوشته‌های آنان در سال‌های خلق حماسه در معرض دید مردم شهیدپرور و ولایی این خطه قرار گرفته است.

پیشکاری ٨ سال دفاع مقدس را تاریخ زرینی در دوران انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: عزت، اقتدار، امنیت و عظمت امروز ایران اسلامی مدیون و مرهون مجاهدت‌های مردان آسمانی آن سال‌های حزن و قیام بوده و همه باید به تعبیر مقام معظم رهبری در حفظ و صیانت و انتقال "فرهنگ شهادت" و روحیه شهادت‌طلبانه به ویژه در میان نسل جوان که سبب تداوم حرکت انقلاب نیز می‌شود، تلاش کنیم.

گفتنی است نمایشگاه بزرگ عکس و کتاب "طریق ماندگار" به مدت چهار روز، صبح‌ها از ساعت ١٠ تا ١٣ و بعد از ظهرها از ساعت ٤ تا ٦ عصر برای بازدید علاقه‌مندان در سالن مولوی این شهر دایر است. 

 

ارسال نظرات