استاندار زنجان:

لزوم تعامل خانواده ها با نهاد آموزشی و تربیتی در جامعه

از همان دوران پیش از دبستان نیز، تربیت دانش آموزان بر عهده جامعه بزرگ آموزش و پرورش است که در این راستا، خانواده ها باید تعامل ویژه ای با این نهاد آموزشی و تربیتی در جامعه داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۲۳۱۶۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت (بازگشایی مدارس) که در مدرسه خوارزمی و با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برگزار شد، گفت:  تاثیرگذارترین افراد در حوزه تربیتی در بین دانش آموزان، معلمان هستند که این قشر باید با رفتار و منش صحیح، الگویی برای جامعه باشند.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه با داشتن ارتباطی موثر میان دانش آموزان و معلمان، می توان شاهد موفقیت های بزرگی در امر تعلیم و تربیت شد.افزود: نقش معلمان در جامعه همانند نقش انبیاست.

وی اظهار داشت:برخی مواقع شاید خود معلمان نیز باور نکنند که رسالت اصلی وسنگینی در حوزه تعلیم و تربیت جوانان و جامعه بر عهده آن ها است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در مراکز تعلیم تربیت شخصیت آینده افراد شکل می گیرد، تصریح کرد: تاثیر گذارترین افراد در حوزه تربیتی در  بین دانش آموزان، معلمان هستند که باید با داشتن رفتار و منشی صحیح، الگویی در جامعه به شمار آیند.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه نقش جامعه و رسانه ها در امر تعلیم و تربیت بسیار مهم است، گفت: علاوه بر نقش مهم معلمان در تربیت افراد، نقش پدر و مادر و رسانه ها به ویژه صدا و سیما و شبکه های اجتماعی نیز در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: از همان دوران پیش از دبستان نیز، تربیت دانش آموزان بر عهده جامعه بزرگ آموزش و پرورش است که در این راستا، خانواده ها باید تعامل ویژه ای با این نهاد آموزشی و تربیتی در جامعه داشته باشند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و مسئولین نظام، بحث آسیب های اجتماعی است، افزود: آسیب های اجتماعی به عنوان معضلی در جامعه مطرح است که می توان با تربیت صحیح دانش آموزان از سوی خانواده ها و معلمان، در راستای کاهش این معضل در جامعه، گام های اساسی برداشت.

 

 

 

ارسال نظرات