یکی از پیام‌های مهم قیام عاشورای حسینی اقامه نماز اول وقت بوده است که انتظار داریم هیأت مذهبی و دسته‌جات عزاداری در زمان دسته‌روی‌ها به این موارد دقت کرده و در زمان اقامه نماز در هر نقطه‌ای که عزاداری دارند به اقامه نماز بپردازند.
کد خبر: ۸۹۲۳۱۶۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی اظهار کرد: اولویت برنامه‌های ماه محرم با مساجد است و تلاش داریم تا با انسجام‌بخشی به برنامه‌ها، مساجد محور برنامه‌ها، عزاداری‌ها و سینه‌زنی‌ها باشند.

وی افزود: جوان‌گرایی و استفاده از توان جوانان و نوجوانان در برنامه‌های مساجد از جمله تأکیدات ما در این ماه بوده است و انتظار داریم تا این مهم مورد توجه ویژه ماه محرم است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اعلام اینکه برنامه‌های مختلفی از سوی هیأت محوری سطح شهرستان در مساجد و حسینیه‌ها در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: تبیین فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی از موارد مهمی است که در این هیأت مذهبی دنبال می‌شود و تلاش شده است تا از توانمندی سخنرانان زبده در این برنامه‌ها استفاده شود.

این مسؤول ادامه داد: پاسخ‌گویی به شبهات دینی از مسائل مهم دیگری است که در دستور کار این اداره قرار داشته و اداره تبلیغات اسلامی نکا تلاش دارد تا ضمن جلوگیری از بدعت‌ها و خرافه‌ها در ماه محرم، در رفع شبهات با قوت وارد شود.

الیاسی با تأکید بر اقامه نماز اول وقت گفت: یکی از پیام‌های مهم قیام عاشورای حسینی اقامه نماز اول وقت بوده است که انتظار داریم هیأت مذهبی و دسته‌جات عزاداری در زمان دسته‌روی‌ها به این موارد دقت کرده و در زمان اقامه نماز در هر نقطه‌ای که عزاداری دارند به اقامه نماز بپردازند.

وی ادامه داد: توجه به جذب جوانان در مساجد از مسائل مهم و قابل توجه است تا ضمن تبیین قیام عاشورا شرایط برای جذب بیشتر جوانان به مساجد و تکایا فراهم شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: برخی از هیأت‌های مذهبی فعال در سطح شهرستان قبل از محرم با برنامه‌ریزی مناسب وارد شده و آیین عزاداری امام حسین(ع) را اقامه کرده‌اند و براساس برنامه‌ریزی انجام شده، سیاه‌پوش کردن سر درب ادارات، خیابان‌ها و مراکز پرتردد با قوت انجام شده است.

این مسؤول با اعلام اینکه مسؤولان هیأت مذهبی به کیفیت‌بخشی برنامه‌ها توجه کنند، اظهار کرد: با استفاده از توان مداحان و سخنرانان تلاش شود تا برنامه‌های قوی انجام و سخنرانان با مطالعه، مطالب مفید به مردم ارائه دهند.

الیاسی افزود: با همکاری شهرداری و دهیاری‌ها پرچم‌های عزای حسینی در نقاط مختلف شهری و روستایی نصب شده است.

وی با اعلام اینکه اعزام روحانیون به تمام روستاها و مساجد شهری و روستایی در ماه محرم با قوت در دستور کار است، اظهار کرد: تلاش داریم تا همه مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و هیأت مذهبی ما از حضور روحانیون و خطابه‌های آنان برای روشنگری و تبیین قیام عاشورا بهره‌مند شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌ها با محوریت مردم از جمله شاخصه‌های مهم است که با توجه به اینکه همایش بزرگ رهروان ولایت با حضور روحانیون، مداحان، هیأت مذهبی، فرماندهان پایگاه‌ها و همچنین همایش شیرخوارگان هم در سطح مساجد برگزار شد و امیدواریم برنامه‌های عزاداری در شب و روزهای دهه اول محرم هم با قوت هرچه تمام‌تر برای تبیین قیام حسینی برگزار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها